شرایط قانونمند برای انتخاب شوندگان و انتخاب كنندگان مهیا است

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینكه نام نویسی 58 داوطلب برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام تا روز چهارشنبه ثبت شده است، گفت: شرایط قانونمند برای حضور انتخاب شوندگان و انتخاب كنندگان در این استان مهیا است.

حسین كلانتری شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در پنجمین روز از مهلت یك هفته ای ثبت نام داوطلبان شركت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 12 نفر در هر دو حوزه انتخابیه استان ایلام ثبت نام كردند.
وی توضیح داد از این تعداد هشت نفر در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملكشاهی، سیروان، ایوان و چرداول و چهار نفر نیز در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان نام نویسی كردند.
كلانتری در خصوص مجموع تفكیكی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس كه از ابتدای هفته جاری تاكنون ثبت نام قطعی كرده اند، افزود: از مجموع 58 نفر داوطلبی كه تاكنون ثبت نام آنها قطعی شده است 41 نفر داوطلب در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملكشاهی، سیروان، ایوان و چرداول و 17 نفر نیز داوطلب حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان هستند.
وی با بیان اینكه همه امكانات و شرایط برای برگزاری باشكوه، شفاف و سالم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این استان فراهم است، تاكید كرد: ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا چهارم دی ماه ادامه دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام همچنین شمار داوطلبان این استان برای شركت در انتخابات مجلس خبرگان را تا روز چهارشنبه 13 نفر اعلام كرد و گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان تا ساعت 24 امشب تمدید شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینكه نام نویسی داوطلبان انتخابات در شرایطی كاملا قانونمند و عادلانه تاكنون انجام گرفته است، افزود: استقبال داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در این استان فراتر از تصور و بسیار مناسب ارزیابی می شود و حكایت از فضای قانونی، عادلانه و مبتنی بر اعتماد دارد.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار كیلومترمربع مساحت و جمعیتی حدود 600 هزار نفر و 10 شهرستان، سه كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملكشاهی) و (یك نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یك نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
6034/