۴ دی ۱۳۹۴، ۲۳:۱۰
کد خبر: 81894073
T T
۰ نفر
اعلام آمادگی 293 داوطلب در همدان برای تصاحب 9 كرسی مجلس دهم

همدان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار كرد: 293 داوطلب نمایندگی در این استان نام نویسی كردند.

محمد ابراهیم الهی تبار جمعه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر كشور از ساعت هشت صبح شنبه هفته جاری در هفت حوزه انتخابیه استان همدان آغاز شد.
وی اضافه كرد: طبق برنامه زمانبندی انتخابات، نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی به مدت یك هفته و تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه صورت گرفت.
وی با ذكر اینكه در این مدت 293 داوطلب نام نویسی كردند، گفت: 82 داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، 71 داوطلب در ملایر، 39 داوطلب در حوزه انتخابیه بهار و كبودرآهنگ، 28 داوطلب در نهاوند، 26 داوطلب در رزن ، 26 داوطلب در تویسركان و 21 نفر نفر داوطلب برای حوزه اسدآباد ثبت نام كردند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: 26 نفر از داوطلبان نمایندگی دهمین دور مجلس شورای اسلامی در این استان زن و مابقی مرد هستند.
الهی تبار اضافه كرد: همچنین 15 نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی مجلس دارند و هفت نفر از نمایندگان فعلی استان از حوزه های انتخابیه استان همدان و دو تن دیگر نیز برای حوزه انتخابیه استان تهران در این انتخابات شركت كردند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان بیان كرد: مسن ترین داوطلب نمایندگی در همدان 62 سال و جوانترین داوطلب 30 سال سن دارد.
الهی تبار گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس از فردا شنبه به مدت 10 روز در هیات های اجرایی صورت می پذیرد و مراجع چهارگانه پنج روز مهلت دارند مدارك مورد نیاز را در اختیار فرماندارن قرار دهند.
استان یك میلیون و 750 هزار نفری همدان با 9 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 كرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.
انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی و پنجمین دور خبرگان رهبری همزمان در هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود.
7526/6993