۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۲۰
کد خبر: 81903730
T T
۰ نفر
نفت سنگین ایران 28 دلار شد

تهران- ایرنا- قیمت نفت خام سنگین ایران با ادامه روند نزولی خود، در هفته منتهی به چهارم دی ماه با ٦٤ سنت كاهش به ٢٨ دلار و ٤٠ سنت برای هر بشكه رسید.

به گزارش اداره امور اوپك و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبك ایران نیز ٦٧ سنت برای هر بشكه افت كرد و به ٣١ دلار و هفت سنت كاهش یافت.
میانگین قیمت نفت سبك ایران، از آغاز امسال تاكنون ٥٠ دلار و ٣٤ سنت بود.
قیمت سبد نفتی اوپك (سازمان كشورهای صادركننده نفت) نیز در هفته مورد بررسی، به ٣١ دلار و ٣٢ سنت برای هر بشكه رسید كه نسبت به هفته گذشته ٧٨ سنت كاهش یافت؛ میانگین قیمت سبد نفتی اوپك امسال تاكنون، ٤٩ دلار و ٧٧ سنت بوده است.
هر بشكه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریكا نیز در هفته منتهی به چهارم دی ماه با ٤٤ سنت افزایش، ٣٦ دلار و ١٥ سنت برای هر بشكه معامله شد.
فقط بهای نفت خام دبلیو.تی.آی در هفته مورد بررسی افزایش یافت.
قیمت نفت برنت با ٩١ سنت كاهش به ٣٦ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشكه رسید؛ میانگین قیمت نفت برنت امسال تاكنون ٥٢ دلار و ٦٦ سنت بوده است.
قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٧٥ سنت كاهش به ٣١ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشكه رسید.
در هفته مورد بررسی روند نزولی قیمت نفت ادامه پیدا كرد؛ عرضه مازاد نفت همچنان بر قیمت های نفت خام سایه افكنده است.
به نظر كارشناسان، اوپك محدودیت تولید را كنار گذاشته است و تولید بالای نفت در برخی كشورهای غیراوپك مانند روسیه نیز ادامه خواهد یافت و بنابراین امیدی به افزایش قیمت ها وجود ندارد.
بازار احتمال می دهد قیمت های پایین نفت ادامه داشته باشد.
اوپك در برآورد تازه خود اعلام كرده است تا پایان دهه حاضر، تقاضا برای نفت این سازمان به ٣٠ میلیون و ٧٠٠ هزار بشكه در روز خواهد رسید كه تقریبا یك میلیون بشكه كمتر از تولید این سازمان در ماه نوامبر سال ٢٠١٥ میلادی (آبان تا آذرماه) خواهد بود.
اقتصام(1)**2022**1961
۰ نفر