۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸
کد خبر: 81903746
T T
۰ نفر
گروه های مقاومت اسلامی در عراق خواستار تجدید نظر در روابط با ریاض شدند

بغداد- ایرنا- در واكنش به اعدام شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر ، گروه های مقاومت اسلامی در عراق در بیانیه های جداگانه ای جنایت حكام آل سعود را محكوم كرده و خواستار تجدید نظر بغداد در روابط با ریاض شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصائب اهل الحق به رهبری شیخ 'قیس الخزعلی' در بیانیه ای اعلام كرد كه بغداد بایستی در خصوص اهداف و ضروریات رابطه با عربستان سعودی تجدید نظر كند.
این بیانیه افزوده است كه رژیم عربستان سعودی و امثال این رژیم دیگر تنها تهدیدی برای عراق نیستند بلكه برای همه مسلمانان جهان و كشورهای اسلامی تهدید شده اند.
عصائب اهل الحق از دولت عراق خواسته است كه تمامی تروریست های موجود در زندان های عراق به ویژه تروریست های سعودی را بدون هیچ معطلی اعدام كند و تاكید كرد كه جنایت قتل شهید آیت الله شیخ النمر بی پاسخ نخواهد ماند.
از طرفی سازمان بدر یكی دیگر از گروه های مقاومت اسلامی خواستار قطع روابط با عربستان و بستن سفارت ریاض در بغداد شده است.
'قاسم الاعرجی' عضو سازمان بدر در پارلمان ملی عراق در بیانیه ای اعلام كرد كه وزارت خارجه عراق بایستی روابط خود را با ریاض قطع كرده و سفارتخانه این كشور را در بغداد ببندد و واردات كالای سعودی را متوقف كند.
وی تاكید كرده است كه عربستان به خاطر جنایتی كه مرتكب شده ، تاوان سنگینی پرداخت خواهد كرد.
پیش از این نیز 'هادی العامری' رییس سازمان بدر و از فرماندهان تشكیلات داوطلب مردمی در عراق در اظهاراتی قتل آیت الله النمر را محكوم كرده بود.
كتائب حزب االله در عراق نیز در بیانیه ای جداگانه قتل شهید آیت الله شیخ النمر را به دست رژیم آل سعود محكوم كرد.
این بیانیه از آیت الله شیخ النمر به عنوان مجاهدی راستین كه در برابر حكام ظالم سعودی ایستاد یاد كرد و افزود كه آیت الله شیخ النمر توانست حكام آل سعود و وابستگی شان را به آمریكایی ها رسوا كند.
اما رییس فراكسیون نخبگان در پارلمان ملی عراق بر ضرورت بیرون راندن سفیر عربستان سعودی از عراق در واكنش به قتل شهید آیت الله شیخ النمر تاكید كرد.
'هیثم الجبوری' گفت كه حكام آل سعود با زمان بندی اعدام آیت الله شیخ النمر با اعدام صدام دیكتاتور سابق حاكم برعراق به نظر می رسد خواسته اند به این صورت انتقام صدام را بگیرند.
وی با بیان اینكه قتل آیت الله النمر ، رژیم صهیونیستی را شادمان كرده تاكید كرده است كه قتل شهید آیت الله شیخ النمر، آغازی برای پایان رژیم آل سعود در عربستان است.
از طرفی یگان های 'ابوالفضل عباس' یكی از گروه مقاومت اسلامی در عراق نیز در بیانیه ای اعلام كرد كه قتل آیت الله شیخ النمر ،تصمیمی غیرمسوولانه در حق یكی از نمادهای عالم اسلام بوده است.
وزارت كشور عربستان سعودی در بیانیه ای رسمی از اجرای حكم اعدام 47 نفر به اتهام های امنیتی خبر داد كه آیت الله نمر باقر النمر نیز در زمره این اعدام شدگان است.
براساس این بیانیه، این افراد صبح امروز (شنبه) در 12 منطقه ریاض، مكه، مدینه، الشرقیه، القصیم، حائل، الحدود الشمالیه، عسیر، الجوف، نجران، الباحه و تبوك اعدام شدند.
خاورم *1*353*1770**1010