۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81906436
T T
۰ نفر
بیلد: عربستان جز تروریسم، نفت و خرما چیزی برای جهان ندارد

برلین – ایرنا – «بیلد» پرتیراژترین روزنامه آلمان در تیتر صفحه اول خود نوشت: «عربستان سعودی ‌جز نفت، خرما و تروریسم چیز دیگری برای عرضه به جهان ندارد و برای ادامه اقدام های خود به ما هم رشوه می دهد.»

به گزارش ایرنا، «یولیان رایشلت» نویسنده این گزارش كه امروز (دوشنبه) انتشار یافت، نوشت: سعودی‌ها دوستان قاتل ما هستند. با اعدام دستجمعی 47 نفر كه به دست متحد وحشتناك ما انجام گرفت از واشنگتن تا برلین در قبال این اقدام سعودی‌ها سكوت اختیار كرده اند.
بیلد افزوده است: در حالی كه واشنگتن از موج اعدام‌ها ابراز نگرانی كرده است، دولت آلمان سكوت اختیار كرده و اتفاق نظر ندارد كه آیا باید به این رژیم آخرین فنآروی تسلیحاتی مدرن بفروشد یا خیر؟
در ادامه گزارش آمده است: در سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز ظاهراً كسی از این مسأله كه عربستان سعودی ریاست كمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را در دست دارد، ناراحت نیست.
نویسنده ادامه داده است: دوستان سعودی ما چند قرن است هیچ اختراعی نداشته‌اند كه موجب پیشرفت جهان شود و فقط نفت، خرما و یك ایدئولوژی افراط‌ گرایانه را صادر كرده‌اند.
این روزنامه آلمانی با اشاره به اینكه ماه سپتامبر 2015 صدها نفر در مراسم حج در مكه كشته شدند، افزود: سعودی ها به خاطر فساد و اقتصاد خویشاوندسالاری حتی قادر به سازماندهی مناسب برگزاری مراسم زیارتی حج نیز نیستند.
بیلد ادامه داده است: اگر بخواهیم یك جمعبندی از عربستان سعودی انجام دهیم، متوجه می شویم كه دره سیلیكون كالیفرنیا برای جهان نمادی فنآوری و نوآوری است، در حالی كه دره سلفی‌ های عربستان سعودی نمادی از ترور و ارتجاع‌گرایی است؛ تروری كه با درآمد چند میلیارد دلاری نفتی حمایت می‌شود و از ایده‌های رادیكال و آدمكشی حمایت می كند.
روزنامه آلمانی با طرح این پرسش كه چرا سعودی همچنان دوست ما هستند؟ نوشته است: برای اینكه خاندان آل سعود چند دهه است به ما رشوه می‌دهد. پولی را هم كه در غرب خرج نمی‌كند، برای صادركردن كابوس افراطی‌ گرایی صرف می‌كند. عربستان سعودی در سراسر جهان به انجمن‌های افراطی، مراكز دینی تحت حمایت خود، روزنامه‌ها و سایت‌های مجازی كمك مالی می‌كند تا آن نوع از ایدئولوژی را كه در سوریه علیه آن مبارزه می‌كنیم، تقویت كند.
در پایان گزارش این روزنامه آمده است: برای عربستان سعودی بازگشت به صحرای بربریت خیلی وقت است كه شروع شده است.
ف.پ**456 **1561**1516
۰ نفر