تعرض به سفارت عربستان در تهران اقدامی ناپسند بود/ شهادت شیخ نمر به فراموشی سپرده نمی شود

قم- ایرنا- آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: جریان شهادت شیخ نمر چیزی نیست كه به فراموشی سپرده شود، امیدواریم خدای متعال ریشه كسانی كه سعی در تضعیف اسلام و قرآن دارند را بركند.

به گزارش ایرنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی آیت الله ناصر مكارم شیرازی، وی روز دوشنبه درابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم با بیان این كه سعودی ها در سیاست ها و اهداف شومی كه در منطقه دارند شكست خورده اند و می خواهند انتقام بگیرند، یادآورشد: آنها بدانند با بمباران یمن به جایی نخواهند رسید؛ اینها انتقام شكست در سوریه، یمن و عراق را می خواهند بگیرند، اما بدانند شهادت این شیخ بی گناه هزینه بزرگی كه تصورش نمی كردند برای شان داشته و خواهد داشت.
وی با تسلیت مجدد شهادت شیخ نمر و محكوم كردن جنایت سعودی ها در اعدام این عالم ربانی، اعدام شیخ نمر را جنایت بزرگی از سوی آل سعود دانست و تصریح كرد: تمام دنیا این اقدام را محكوم كردند، به جز آمریكایی ها كه تنها ابراز نگرانی كردند.
آیت الله مكارم شیرازی اضافه كرد: تصور ما این است كه این اقدام وحشتناك احتمالا با اطلاع آن ها انجام شده است، آمریكایی ها و صهیونیست ها به دنبال تشدید پروژه تفرقه بین مذاهب اسلامی و شیعه و سنی هستند و از این جریان و پی آمدهای آن خوشحال هستند.
وی با اشاره به قرار دادن نام شیخ نمر در كنار چندین تروریست و اعدام همزمان آن ها، بیان كرد: اینها به گمان خود می خواستند زرنگی كنند و اسم وی را در كنار برخی تروریست ها قرار دادند و با استناد به برخی آیات قرآن كریم و روایات می خواستند آدرس غلط بدهند.
وی اضافه كرد: شیخ نمر دست به سلاح نبرد، سلاح او قلم و زبانش بود، كاری كه در گردن زدن شیخ نمر و به دار آویختن پیكر وی كردند دقیقا كاری بود كه داعشی ها انجام می دهند.
این مرجع تقلید ادامه داد: این اقدام حتی از سوی روزنامه های معروف غربی نیز محكوم شده و آن را دقیقا همانند اعمال داعش دانستند.
وی درادامه تعرض و حمله به سفارت عربستان سعودی و كنسولگری این كشور در تهران و مشهد كه از سوی برخی افراد صورت گرفت را اقدامی ناپسند دانست و به تمام مردم و علاقه مندان و دلدادگان نظام و انقلاب توصیه كرد كه دست به اقدامی نزنند كه برای كشور و نظام هزینه داشته باشد.
آیت الله مكارم شیرازی خاطرنشان كرد: این كار می تواند از سوی دو عده انجام شود، یك عده علاقه مندان به نظام هستند كه از سیاست ها و اقدامات سعودی ها به خشم آمده اند، منتهی گاهی اوقات كار از دست شان در می رود و واجب است كه مراقب باشند.
وی ادامه داد: گروه دوم نیز افراد نفوذی هستند كه تا چنین فرصت هایی پیش می آید به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند و می خواهند كاری كنند كه عداوت بین شیعه و سنی بیشتر شود و درگیری ها گسترش یابد و به اهداف شان برسند.
وی اضافه كرد: این كارها را نباید انجام داد، این قبیل اقدامات هم برای نظام و هم برای اسلام هزینه های سختی دارد، وقتی دنیا در حال محكوم كردن سعودی ها هستند، چرا ما كاری كنیم كه ورق برگردد؛ امیدوارم دوستان بر اعصاب خود مسلط باشند و بهانه به دست دشمن ندهند و جلو نفوذی ها را به شدت بگیرند.
وزارت كشور عربستان روز شنبه 12 دی از اعدام شیخ باقر نمر النمر رهبر شیعیان این كشور خبر داد.
شیخ نمر یكی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است كه در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حكومت عربستان به اعدام محكوم شد.
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حكم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تایید كردند كه این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت. ك/1
/2085/ 6133/ 1539
۰ نفر