۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81906502
T T
۰ نفر

داعش قرص روانگردان تولید می كند

۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81906502
داعش قرص روانگردان تولید می كند

تهران - ایرنا - یك كار‌شناس اعتیاد گفت: ماده روانگردان كیتاگون كه توسط گروهك تروریستی داعش تولید می‌شود ماده‌ای خطرناك و اعتیاد آور است كه با مصرف آن حس خشونت و وحشی‌ گری در فرد دیده می‌ شود و این می ‌تواند آسیب جدی به این افراد وارد كند.

به گزارش ایرنا از بسیج جامعه پزشكی كشور، مجتبی دشتی، تولید و فروش ماده مخدره روانگردان توسط گروهك تروریستی داعش را بسیار خطرناك و آسیب‌زا دانست و افزود: ماده روانگردان كیتاگون كه توسط گروهك تروریستی داعش تولید می‌ شود ماده‌ ای خطرناك و اعتیاد آور است كه با مصرف آن حس خشونت و وحشی‌گری در فرد به وجود می‌آید.
وی تقویت حس شجاعت و خشونت را یكی از اثرات مصرف این ماده مخدر دانست و اظهار كرد: گروه تروریستی داعش برای پیشبرد مقاصد خود نیاز به این دارد كه روز به روز حس خشونت را در سربازان خود تقویت كند و مصرف چنین قرص‌هایی نیز در همین راستا تولید شده است تا هیچ‌گونه احساس ترسی در نیروهای خود وجود نیاید.
این كار‌شناس اعتیاد، ورود قرص كیتاگون را به بازار‌های جهانی بسیار خطرناك برشمرد و افزود: مسئله مهمی كه در تولید این قرص‌ های روانگردان خطرناك تلقی می‌شود اقدام داعش برای فروش این قرص‌های روانگردان مخدر به بازار‌های جهانی است كه اگر این امر اتفاق بیفتد مشكلات بسیار خطرناكی را برای كشور‌های مختلف خصوصاً كشورهای منطقه به وجود می‌آورد، بنابراین نیرو‌های امنیتی كشور‌ها به خصوص جمهوری اسلامی ایران باید با تدابیر امنیتی و كنترل مرز‌ها مانع از قاچاق این روانگردان‌ به خاك كشور شود.
دشتی، به اثرت توهمی زای قرص ‌های روانگردان اشاره كرد وگفت: قرص‌های روانگردان اثرات توهمی داشته و یك نوع وسوسه فكری برای مصرف مجدد در افراد به وجود می‌ آورد و در واقع از نظر روانی فكر را درگیر مصرف می‌كند.

** نقش رسانه‌ها در جلوگیری از مصرف كیتاگون
وی به نقش رسانه در پیشگیری از مصرف این نوع قرص‌ها اشاره كرد و افزود: متاسفانه در برخی موارد افراد بواسطه مصرف بیش از حد این قرص‌ها جان خود را از دست داده‌اند و نقش رسانه در فرهنگسازی این نوع قرص‌ها به خصوص قرص تولیدی كیتاگون بسیار موثر است كه با تولید مستند و سخنرانی آموزنده باید از ورود و مصرف این نوع قرص‌ها جلوگیری شود.
این كار‌شناس اعتیاد تصریح كرد: سازمان ملل و سازمان ‌های مربوطه در این راستا باید اقدامات سرسختانه علیه این گروهك تروریستی داشته باشند كه متاسفانه اینگونه نیست و هر روز شاهد كشتار وحشی‌گرانه این گروه تروریستی در سوریه و عراق هستیم.
چندی پیش یوری فدوتوف مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم در سازمان ملل متحد پنجشنبه اعلام كرد: داعش امكان تولید ماده روانگردان كپتاگون را به دست آورده و برای مصرف نیروهای خود و فروش آن در خارج مناطق تحت تصرفش اقدام به تولید آن كرده است.
اجتمام**7268 ** 1418
۰ نفر