۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹
کد خبر: 81909549
T T
۰ نفر
داستان ' سوشا مكاني'  و واقعيت هايي كه نبايد به  آن بي اعتنا بود

تهران - ايرنا -اقدامات غير اخلاقي يك فوتباليست حاشيه ساز كه اين روزها دلهاي پاك ميليونها هوادار باشگاه ريشه دار پرسپوليس و فوتبال كشور را جريحه دار كرده، بار ديگر بر اين ايده كارشناسان صحه گذاشت كه فوتبال ما متاسفانه كماكان با بي اخلاقي و فضاي غبارآلود دست و پنجه نرم مي كند.

متاسفانه برخي از فوتباليست هاي نام آشنا از موقعيت خود سوءاستفاده كرده و به غلط تصور مي كنند كه تافته جدا بافته هستند و خونشان از بقيه آحاد جامعه رنگين تر است ، به همين سبب با بي پروايي تمام دست به اقداماتي مي زنند كه با فرهنگ و آموزه هاي ديني ما تعارض دارد در حاليكه اين دسته از ورزشكاران بايد اين نكته مهم را ملكه ذهن خود كنند كه رفتار آنها زير ذره بين است و بايد الگوي نسل جوان باشند .
اين را هم بايد مدنظر داشت كه بيشتر باشگاههاي ما كه لقب ' فرهنگي ورزشي' را به يدك مي كشند، به مسائل فرهنگي و اخلاقي عنايت ويژه ندارند و آنچه كه بيش از هر چيزي در اولويت آنها به شمار مي رود ، فرهنگ نتيجه گرايي است و لاغير. همين بي تفاوتي هاي آشكار باعث مي شود كه بعضا شاهد و ناظر حركات غير ورزشي و غير فرهنگي مي شويم كه با مولفه هاي فرهنگ و تمدن غني اين مرزوبوم تفاوت آشكار دارد .
طبعا انتشار تصاوير از زندگي خصوصي افراد در فضاي مجازي مورد وثوق هيچكس نيست و اقدامي است كاملا ناجوانمردانه اما سئوال اين است كه چرا عاقل كند كاري كه باز آرد پشيماني . بطور يقين اگر 'سوشا مكاني ' به اين موارد عنايت داشت و آن را سرسري نمي گرفت ، امروز آبرويش اينگونه در كفه ترازو قرار نمي گرفت و با نكوهش و تقبيح جامعه مواجه نمي شد.
اكنون كار بجايي رسيده كه مسوولان باشگاه پرسپوليس بطور جدي به جنب و جوش افتاده اند تا دروازه بان ديگري را جانشين مكاني كنند ، زيرا با شرايط فعلي حضور سوشا در دروازه پرسپوليس در هاله اي از ابهام قرار گرفته است .
بايد اقرار كرد كه برخي از فوتباليست هاي بي پروا و از اين دست ، در ابعاد فرهنگي و اخلاقي نه بخوبي از سوي كادر فني و مديريت كوچ مي شوند و نه اينكه مشاوران اكتيوي دارند كه بتوانند امثال مكاني ها را به جاده موفقيت برسانند.
به همين دليل چه در حين بازي و چه در بيرون از مستطيل سبز ، حاشيه سازي مي كنند و همواره با حركات تنش زا سوهان بر اعصاب جامعه و هواداران مي كشند.
بازهم تكرار و تاكيد مي كنيم كه انتشار تصاوير موهن در فضاي مجازي مورد تاييد نيست و فرد و يا افرادي كه مبادرت به اين اقدام كرده اند ، قطعا با مكاني عناد داشته وبه قصد تسويه حساب وارد معركه شده اند اما حرف اصلي اين است كه چرا اين بازيكن بايد بهانه بدست ديگران بدهد تا آبرو و اعتبارش را اينگونه حراج كنند.
شك نداريم كه اگر مكاني به آموزه هاي اخلاقي توجه مي كرد و از كاريزماي ذوالفقارنسب ها ، كلاني ها ، كاشاني ها ، زادمهر ها ، مهدوي كياها و ديگر مفاخر پرسپوليس الگو مي گرفت، امروز اينگونه مورد انتقاد و هجمه قرار نمي گرفت.
ورزشي** 1701
۰ نفر