۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۵۴
کد خبر: 81913820
T T
۰ نفر
قطع راه اصلی كمك رسانی به داعش در شمال غرب موصل

تهران – ایرنا-نیروهای پیشمرگ كرد كنترل راه اصلی و ارتباطی شمال غرب موصل را كه داعش از آن برای انتقال كمك های خود از سوریه استفاده می كرد به دست گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری العهد، همچنین در پی حملات توپخانه ای نیروهای پیشمرگ كرد علیه تروریست های داعشی در كوه های «بعشیقه» واقع در شمال موصل،‌ 6 داعشی كشته و شماری دیگر زخمی شدند.
شبكه خبری المیادین همچنین گزارش داد كه تروریست های داعش 12 تن از ساكنان شهر موصل را به دلیل شركت نكردن در جنگ علیه نیروهای عراقی در مركز این شهر اعدام كردند.
المیادین افزود: داعش 3 تن از سركردگان نظامی خود را به اتهام فرار از جنگ در استان الانبار كشت.
از سوی دیگر منابع محلی در شهر موصل اعلام كردند كه داعش از ورود دانشجویان به دانشگاه شهر موصل جلوگیری كرده و آن ها را مجبور به پیوستن به این گروهك كرده است.
سهیل الفواز از عشایر استان نینوی به پایگاه خبری «المسله» عراق گفت: صدها نفر از عناصر عراقی داعش در شهر موصل از این گروه تروریستی جدا شده و به مناطق دیگر عراق فرار كرده اند.به گفته وی نیروهای داعشی كه اكنون در شهر موصل حضور دارند از اتباع بیگانه و برخی كشورهای عربی هستند .
از سوی دیگر یكی از مقام های محلی اقلیم كردستان عراق امروز اعلام كرد كه ده ها نفر از جوانانی كه پیشتر به داعش پیوسته بودند از این گروهك تروریستی جدا شده و به اقلیم كردستان بازگشته اند.
گروه تروریستی داعش تابستان سال گذشته بخش هایی از شمال و غرب عراق را اشغال كرد و در این مدت، مرتكب جنایات هولناكی در این مناطق شد.
خاورم**9365**9329**1010
۰ نفر