۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴
کد خبر: 81914514
T T
۰ نفر

پيش دانشگاهي از سال تحصيلي آينده حذف مي شود

۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴
کد خبر: 81914514
پيش دانشگاهي از سال تحصيلي آينده حذف مي شود

تهران - ايرنا - معاون متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: با استقرار ساختار آموزشي 6-3-3 در مدارس، پايه دوازدهم به طور طبيعي مستقر شده و دوره پيش دانشگاهي از سال تحصيلي 96 - 95حذف مي شود.

علي زرافشان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا ، اظهاركرد: هم اكنون نمرات پايه دوم و سوم متوسطه يعني پايه هاي 11 و 12 به عنوان سابقه تحصيلي دانش آموز محسوب شده و اين طرح در ورود آنان به دانشگاه تاثيرگذار است.
وي در مورد تغيير شيوه جذب دانشجو بعد از حذف پيش دانشگاهي، افزود: با توجه به مصوبه امسال شوراي اصل كنكور آموزش و پرورش، 25 درصد نمرات امتحاني در سوابق تحصيلي تاثيرگذار بوده و از طرفي براي آزمون سراسري 95، پنج درصد نمرات پيش دانشگاهي موثر است كه امسال با تاثير مثبت و سال ديگر با تاثير منفي محاسبه مي شود.
زرافشان گفت: با استقرار اين ساختار، در سال تحصيلي 95 پيش‌دانشگاهي حذف مي شود و دوره متوسط سه ساله خواهد شد كه نمرات پايه سوم متوسطه و دوره پيش دانشگاهي به عنوان سابقه تحصيلي دانش آموزان محسوب مي شود.
معاون متوسطه وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه نمرات پايه دوم و سوم متوسطه يعني پايه‌هاي 11 و 12 به عنوان سابقه تحصيلي خواهند بود، مطرح كرد: اين طرح در ورود دانش‌آموزان به دانشگاه تاثيرگذار است.
زرافشان هدف از اجراي اين طرح را ميزان افزايش تاثير سوابق تحصيلي در روند جذب دانشجويان در كنكور سال آتي دانست و افزود: در واقع بعد از اولين سال استمرار پايه دوم، ايجاد سابقه تحصيلي پايه دوم متوسطه يعني پايه 11 را شروع خواهيم كرد.
وي با اشاره به موضوع اجراي قانون حذف كنكور اظهار كرد: اين قانون در سال 86 مطرح شد كه مجلس شوراي اسلامي در سال 92 آن را اصلاح كرد و براساس قانون كنوني كه ملاك عمل است يك تكليف براي دستگاه‌هاي مختلف تعيين شده كه طي پنج سال 85 درصد كل ظرفيت‌هاي آموزش عالي بر اساس سوابق تحصيلي پذيرش شود.
فراهنگ 1417 ** 1569