180 دوربین ثبت سرعت تا پایان سال در آزادراه ها نصب می شود

تهران- ایرنا- مدیر مركز مدیریت راه‌های كشور از راه اندازی 180 دوربین تازه ثبت ‌تخلف سرعت تا پایان سال خبر داد و گفت: این دوربین‌ها در محورهایی مانند آزادراه های تهران- قم٬ تهران- ساوه و قم- اصفهان نصب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی اكبر آشوری» افزود: تا بهمن ماه امسال، 74 دوربین‌ ثبت‌ تخلف سرعت محورهای تهران- قم٬ تهران- ساوه و قم- اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: در مرحله دوم، نصب این دوربین ها در محورهای تهران- كرج- قزوین- زنجان- تبریز٬ آزادراه و محور قدیم قزوین- رشت٬ اهر- تبریز و آزادراه شهید كسایی انجام می شود و هم اكنون مكان‌یابی و محل نصب دوربین‌های ثبت تخلف عملیاتی شده است و تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری می رسند.
مدیر مركز مدیریت راه‌های كشور گفت: قرار است در مدت هشت سال 1880 دوربین جدید در قالب پروژه‌ای در راه‌های شریانی كشور نصب٬ راه‌اندازی و نگهداری شود.
وی درباره جزئیات اجرای این پروژه افزود: 34 هزار كیلومتر راه‌های شریانی كشور ظرف سه سال به دوربین‌های جدید ثبت تخلف سرعت مجهز می‌شود و طبق قرارداد، پیمانكار پروژه به مدت پنج سال حق نگهداری٬ بهره‌برداری و دریافت اطلاعات از این دوربین‌ها را بر عهده خواهد داشت.
به گفته مدیر مركز مدیریت راه‌های كشور، نصب دوربین‌ها از دهم خرداد امسال آغاز شده است و پیش‌بینی می شود 600 دوربین تازه در نخستین سال اجرای این طرح در هفت مرحله نصب و راه‌اندازی شود.
اكنون 400 دوربین ثبت تخلف در برخی محورهای شریانی و آزادراه های كشور نصب شده است و با نصب 180 دوربین دیگر تا پایان سال، شمار دوربین های ثبت سرعت در راه های كشور به 580 دستگاه می رسد.
اقتصام(1)1108**1961
۰ نفر