۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۰۱
کد خبر: 81922650
T T
۰ نفر
افزایش حمایت مردمی در شبكه های اجتماعی از اجرای برجام

تهران- ایرنا- زمان اجرای عملی برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) در حالی بزودی فرا می رسد كه لحظه به لحظه بر شمار صفحه ها و كارزارهای اینترنتی (كمپین) حمایت مردمی و اعضای این گروه ها افزوده می شود.

رصد خبرنگار ایرنا از شبكه های اجتماعی نشان می دهد شماری از فعالان این عرصه با هدف حمایت از اجرای برجام چندین صفحه و كارزار تبلیغاتی و مردمی راه انداخته اند.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) كه بیست‌ و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریكا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای كاهش برخی فعالیت‌های اتمی تهران، تحریم های هسته‌ای علیه این كشور لغو خواهد شد.
زمان اجرای عملی این برنامه بزودی فرا می رسد.
«صلح و وفاق» یكی از این كارزارهای مردمی است كه نظرهای افراد درباره صلح در سایه اجرای برجام را بازتاب می دهد.
«حمایت از برجام» نام صفحه دیگری است كه از مردم ایران دعوت می كند برای پشتیبانی از اقدام دستگاه دیپلماسی كشور در اجرای برجام به این كمپین بپیوندند.
صفحه هایی نیز با موضوع اخبار لحظه ای از وین و ساعت های پایانی تحریم ها به طور گرافیكی طراحی شده است و بازتاب نگاه مسئولان را در خود دارد.
حمایت های خودجوش مردمی از چند ماه های پیش تاكنون در شبكه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و... دیده می شد اما اكنون در آستانه آغاز اجرای برجام، بعضی كاربران نمایه و نام خود را با هدف حمایت از تیم هسته ای تغییر داده اند.
به گزارش ایرنا به نقل از منابع دیپلماتیك، قرار است به احتمال زیاد امروز گزارش نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدهای ایران در قالب توافق جامع هسته ای منتشر شود.
شماری از مقام های بلندپایه عرصه سیاست خارجی و هسته ای جمهوری اسلامی ایران امروز به مقر این سازمان در وین پایتخت اتریش رفته اند.
اقتصام(5)2078**1961
۰ نفر