۲۹ دی ۱۳۹۴، ۹:۰۸
کد خبر: 81926554
T T
۰ نفر
جهاد كشاورزي مازندران قيمت انواع برنج توليدي را اعلام كرد

ساري - ايرنا - سازمان جهاد كشاورزي مازندران متوسط قيمت برنج توليدي ارقام محلي و پر محصول را اعلام كرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي مازندران، حسين نگهدار مدير تنظيم بازار محصولات و نهاده‌هاي كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت: ميانگين قيمت برنج طارم و هاشمي در استان 75 تا 80 هزار ريال ، بينام 75 تا تا 80هزار ريال و برنج‌هاي شيرودي، ندا و فجر 57 تا 65 هزار ريال به فروش مي‌رسد.
وي اضافه كرد: امسال 208 هزار هكتار از زمين‌هاي كشاورزي مازندران به كشت برنج اختصاص يافته كه در كشت اول يك ميليون و 250 هزار تن شلتوك توليد شده است.
وي افزود: از اين ميزان توليد، 86 هزار تن مربوط به پرورش رتون و 84 هزار تن مربوط به نشاي مجدد بوده است.
مدير تنظيم بازار محصولات و نهاده‌هاي كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي مازندران با بيان اينكه امسال 800 هزار تن برنج سفيد در استان توليد شده است، گفت : از اين ميزان 100 هزار تن مصرف درون استاني است و 700 هزار تن مازاد مصرف به ديگر استان‌ها ارسال مي‌شود.
نگهدار تصريح كرد : با توجه به اينكه برنج از جمله محصولات محوري مازندران است و 70 درصد برنج كشور در استان‌هاي مازندران و گيلان توليد مي‌شود، اين محصول نقش مهمي در امنيت غذايي كشور دارد.
وي خاطرنشان كرد: با تاكيدات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي و ضرورت حمايت از توليد داخلي و حمايت از كشاورزان شاهد افزايش توليد شلتوك در سال‌جاري بوديم.
مدير تنظيم بازار محصولات و نهاده‌هاي كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي مازندران ادامه داد: با هماهنگي‌ها و پيگيري‌هاي انجام شده با وزارت جهاد كشاورزي در سال جار ي شاهد كاهش واردات برنج در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بوديم.
نگهدار خاطرنشان كرد: با توجه به كاهش واردات و فراواني توليد، قيمت برنج در استان متعادل است تا هم توليدكننده دچار ضرر و زيان نشود و هم مصرف‌كننده مقدار مصرف سالانه خود را با قيمت متعادل خريداري كند.
وي اظهار كرد: از زمان برداشت برنج تا روزهاي اخير قيمت برنج متعادل بوده است، اما در روزهاي اخير با توجه به اينكه برنج از دست توليدكننده خارج شده است، در سطح بازار و خرده‌فروشي‌ها شاهد افزايش قيمت هستيم.
نگهدار با بيان اينكه قيمت برنج در مناطق پايين‌دست مانند بابل، آمل، فريدونكنار، محمودآباد و بابلسر كه از كيفيت مطلوب‌تري برخوردار هستند بيشتر است، گفت: برنج در شهرستان‌هاي ساري و مياندورود با قيمت كمتر به فروش مي‌رسد.
6990/6097