۲۹ دی ۱۳۹۴، ۹:۴۱
کد خبر: 81926604
T T
۰ نفر
جهاد كشاورزی مازندران قیمت انواع برنج تولیدی را اعلام كرد

ساری - ایرنا - سازمان جهاد كشاورزی مازندران متوسط قیمت برنج تولیدی ارقام محلی و پر محصول را اعلام كرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی مازندران، حسین نگهدار مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت: میانگین قیمت برنج طارم و هاشمی در استان 75 تا 80 هزار ریال ، بینام 75 تا تا 80هزار ریال و برنج‌های شیرودی، ندا و فجر 57 تا 65 هزار ریال به فروش می‌رسد.
وی اضافه كرد: امسال 208 هزار هكتار از زمین‌های كشاورزی مازندران به كشت برنج اختصاص یافته كه در كشت اول یك میلیون و 250 هزار تن شلتوك تولید شده است.
وی افزود: از این میزان تولید، 86 هزار تن مربوط به پرورش رتون و 84 هزار تن مربوط به نشای مجدد بوده است.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی مازندران با بیان اینكه امسال 800 هزار تن برنج سفید در استان تولید شده است، گفت : از این میزان 100 هزار تن مصرف درون استانی است و 700 هزار تن مازاد مصرف به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.
نگهدار تصریح كرد : با توجه به اینكه برنج از جمله محصولات محوری مازندران است و 70 درصد برنج كشور در استان‌های مازندران و گیلان تولید می‌شود، این محصول نقش مهمی در امنیت غذایی كشور دارد.
وی خاطرنشان كرد: با تاكیدات رهبرمعظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی و ضرورت حمایت از تولید داخلی و حمایت از كشاورزان شاهد افزایش تولید شلتوك در سال‌جاری بودیم.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی مازندران ادامه داد: با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده با وزارت جهاد كشاورزی در سال جار ی شاهد كاهش واردات برنج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم.
نگهدار خاطرنشان كرد: با توجه به كاهش واردات و فراوانی تولید، قیمت برنج در استان متعادل است تا هم تولیدكننده دچار ضرر و زیان نشود و هم مصرف‌كننده مقدار مصرف سالانه خود را با قیمت متعادل خریداری كند.
وی اظهار كرد: از زمان برداشت برنج تا روزهای اخیر قیمت برنج متعادل بوده است، اما در روزهای اخیر با توجه به اینكه برنج از دست تولیدكننده خارج شده است، در سطح بازار و خرده‌فروشی‌ها شاهد افزایش قیمت هستیم.
نگهدار با بیان اینكه قیمت برنج در مناطق پایین‌دست مانند بابل، آمل، فریدونكنار، محمودآباد و بابلسر كه از كیفیت مطلوب‌تری برخوردار هستند بیشتر است، گفت: برنج در شهرستان‌های ساری و میاندورود با قیمت كمتر به فروش می‌رسد.
6990/6097 / 1539
۰ نفر