۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81926837
T T
۰ نفر

هواي ناسالم اصفهان در روز هواي پاك

۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81926837
هواي ناسالم اصفهان  در روز هواي پاك

اصفهان- ايرنا- امروز سه شنبه مصادف با 29 دي ماه بعنوان روز هواي پاك نامگذاري شده اما كلانشهر اصفهان در اين روز هوايي ناسالم و آلوده را نفس مي كشد.

مدت زمان كوتاهي نيست كه اصفهان تاريخي و گردشگرپذير به جمع شهرهاي آلوده كشور پيوسته است و آلودگي اين شهر علاوه افزايش روز افزون وسايل نقليه موتوري ، تمركز صنعت وموقعيت اقليمي كويري ، خشكي زاينده رود نيز افزوده شده است.
به گزارش روز سه شنبه ايرنا، همانگونه كه از هفته گذشته پيش بيني شده بود هواي كلانشهر اصفهان مانند كلانشهرهاي ديگر كشور از جمله تهران و مشهد در اين هفته بدليل پايداري هوا و افزايش غلظت آلاينده ها، ناسالم و آلوده بود.
كارشناس آلودگي هواي مركز بهداشت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ايرنا، شاخص كيفي هواي كلانشهر اصفهان تا ساعت هفت صبح امروز سه‌شنبه 29 دي را با ميانگين 131 ( AQI) براي گروه‌هاي حساس ناسالم اعلام كرد.
حشمت الله مرادپور افزود: در اين روز توصيه مي شود كه افراد حساس مانند زنان باردار، كودكان، سالمندان و بيماران قلبي و ريوي تا حد امكان از منزل خارج نشوند.
آلوده بودن هواي امروز كلانشهر اصفهان در روز هواي پاك در حالي رقم مي خورد كه شهروندان مي خواهند دست كم در چنين روزي از هواي پاك بهره مند باشند اما وضعيت به گونه اي است كه كارشناسان به افراد حساس توصيه مي كنند از تردد غير ضروري در سطح شهر پرهيز كنند.
امروز شاخص كيفي هواي اصفهان به 131 رسيد اما خبري از تعطيلي نيست در حاليكه مدارس در تهران كه شاخص كيفي هواي آن ديروز دوشنبه 118 بود تعطيل شد و امروز سه شنبه نيز اداره ها و مدارس متوسطه آن با دو ساعت تاخير آغاز به كار كردند.
در حاليكه امروز هواي اصفهان به وضعيت ناسالم براي گروه هاي حساس رسيده است، همايشي با عنوان « روز ملي هواي پاك » با حضور مسئولان و كارشناسان در دانشگاه صنعتي اصفهان در حال برگزاري است اما بايد ديد كه برگزاري اين قبيل همايش ها تا كنون چه كمكي به كاهش آلودگي هوا كرده است.
همچنين اطلاعات مندرج در پايگاه اينترنتي اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در بخش كيفيت هواي اصفهان از روز شنبه اين هفته تا امروز به روز نشده است.
بر‌اساس شاخص آلودگي هوا، اين شاخص از صفر تا 50 هواي پاك، 51 تا 100 هواي سالم، 101 تا 150 ناسالم براي گروه‌هاي حساس، 151 تا 200 ناسالم براي عموم، 201 تا 300 بسيار ناسالم، 301 تا 500 خطرناك است.
ت/3011/ 6022 /1484
۰ نفر