۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۱۳
کد خبر: 81931032
T T
۰ نفر
اسكی در دیزین 37 مصدوم برجا گذاشت

كرج-ایرنا- رئیس مركز فوریت های پزشكی استان البرز از مصدومیت 37 نفر گردشگر و علاقه مند به ورزش اسكی روز جمعه در پیست دیزین كرج خبر داد.

دكتر مهرداد بابایی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد حین بازی اسكی روی برف با زمین برخورد كردند و دچار مصدومیت شدند.
وی ادامه داد: از این تعداد 10 نفر دچار آسیب دیدگی شدید شدند كه سه نفر از آنان مشكوك به آسیب دیدگی شدید نخاعی و مغزی هستند.
بابایی افزود:برای انتقال سه مصدوم وخیم این پیست مجبور به استفاده از امداد هوایی شدیم.
رئیس مركز فوریت های پزشكی استان البرز اظهار كرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی پیست بین المللی دیزین، فرود و پرواز بالگرد در این محدوده با سختی انجام گرفت.
وی گفت: حتی برای فرود آمدن بالگرد ناچار به استفاده از رنگ اسپری بر روی برف ها و روشن كردن آتش شدیم.
رئیس مركز فوریت های پزشكی استان البرز بیان داشت: 10 نفراز مصدومان پیست اسكی دیزین با آمبولانس های این مركز و امداد هوایی به مراكز بیمارستانی انتقال یافتند و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.
بابایی با بیان اینكه اورژانس البرز برای خدمات دهی به مصدومان پیست دیزین یك پایگاه امدادی ثابت در این مكان دارد، افزود: امدادگران اورژانس امروز حتی بخشی از خدمات عمده پزشكی مانند آتل بندی مصدومان و مداوای آنان را در محل انجام دادند.
رئیس مركز فوریت های پزشكی البرز با اشاره به اینكه این استان با قرارگرفتن در مسیر مسافران 14 استان كشور و بالا بودن حوادث جاده ای و غیر جاده ای نیاز مند امكانات امدادی بیشتری است ، گفت: از مسئولان انتظار داریم كاركنان و مجموعه اورژانس البرز را مورد حمایت ویژه قرار دهند.
پیست بین المللی دیزین در 75 كیلومتری شمال شرقی كرج و در حاشیه در جاده كرج - چالوس قرار دارد.
با توجه به بارش های پاییزی برف در ارتفاعات دیزین، روزهای پایانی هفته شمار زیادی از گردشگران برای بازی و سرگرمی به این پیست مراجعه می كنند.ك/4
7410/ 6155/1352
۰ نفر