۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81931907
T T
۰ نفر
تحصيل 26 هزار نوآموز مناطق محروم در كلاس هاي چند پايه

تهران - ايرنا - مديركل آموزش پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش از تحصيل 26 هزار نوآموز مناطق محروم در كلاس هاي چند پايه خبرداد و گفت: در حال حاضر 39 هزار مربي كه بيشتر آنان غيردولتي اند در مراكز پيش دبستاني اشتغال دارند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا ، رخساره فضلي با بيان اينكه سال گذشته 26 هزار نوآموز در مناطق محروم كشور در كلاس هاي چند پايه شركت كردند ، افزود: مراكز پيش دبستاني يكي از اولويت هاي اين دوره به شمار مي رود چرا كه كيفيت مهمترين مساله در عدالت آموزشي است.
وي بيان كرد: وقتي ورودي كلاس اول دبستان يكسان نيست، بي عدالتي از همين جا آغاز مي شود، چرا كه كودكاني با فرصت ها و توانمندي هاي نابرابر در يك فرصت آموزشي قرار مي دهيم و ادامه اين مسير به طور قطع با عدالت همراه نخواهد بود.
مديركل دفتر آموزش پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه بايد موضوع عدالت را قبل از ورودي دبستان پياده كرد تا فرصت برابر فراهم شود ،‌ افزود: در مناطق دو زبانه و خانواده هايي كه سواد ندارند بايد براي نوآموازن آنان به منظور برخورداري از عدالت آموزشي، اقداماتي انجام شود.
وي گفت: سال گذشته كل مناطق كشور از نظر ضريب محروميت دسته بندي شد و محرومترين نقاط با ضريب 9 از نظر همه شاخص ها محروم بودند.
مديركل دفتر آموزش پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش گفت: در اين مناطق نوآموزان در كلاس پيش دبستاني كه دولت هزينه آن را متقبل شد، شركت كردند.
فضلي اظهاركرد: در روستاهاي دور افتاده اي كه كلاس هاي چند پايه كم جمعيت دارد ، كودكان پيش دبستاني در اين كلاس ها نشستند و توانستند با زبان فارسي آشنايي پيدا كنند، آن را ياد گرفتند و رنگ ها را نيز شناختند و در اين محيط با معلم نيز آشنا شدند و آموزگار نيز به طور متقابل دانش آموز سال آينده را شناخت.
مديركل آموزش پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه 99 درصد معلمان پيش دبستاني غير دولتي هستند ، گفت: اين مربيان مي توانند كار حاكميتي انجام دهند و در فضاي غير دولتي اين كار را انجام دهند و حق و حقوق نيروهاي فعال در دوره پيش دبستاني حفظ شود.
وي اظهاركرد: هم اكنون استخدام نيروهاي پيش دبستاني جزو برنامه هاي اولويت دار دولت نيست و آنچه كه در خصوص مربيان بسيار مهم مي باشد اين است كه افراد خود را به عنوان متخصص و فردي حرفه اي در اين دوره اثبات و سپس احقاق حق كنند.
فضلي گفت: موضوع صلاحيت حرفه اي مربيان اين دوره بحث جدي و در حال نهايي شدن است.
وي افزود: كيفيت بخشي با محورهاي متعددي از جمله برنامه درسي دوره پيش دبستاني است كه در حال مطالبه هستيم ، استاندارد آموزشي دوره پيش دبستاني از دستگاه هاي مختلف مطالبه شده كه در حال نهايي شدن قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، فضلي افزود: چارچوبي براي برنامه زبان آموزي در دوره پيش دبستاني با تاكيد بر كودكان مناطق دو زبانه، آماده شده تا با توجه به درخواستي كه از رئيس جمهور شده بتوان اين برنامه را سال آينده با يك دوره يك ساله براي اين كودكان اجرايي كرد.
مديركل دفتر آموزش پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه كلان ديگر اين دوره بحث نظارت جامع است كه برنامه هاي آن آماده شده و نرم افزاري در دست طراحي است كه امكان ارتباط ستاد با استان و استان با منطقه و منطقه با شهر، دهستان، مدرسه و كلاس درس عملي شود و با طراحي اين نرم افزار نظارت از سطوح پايين به بالا و موجب برقراري ارتباط دوجانبه خواهد شد.
فراهنگ 1417 ** 1569