۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹
کد خبر: 81937914
T T
۰ نفر

بی خوابی ارمغان شبكه های اجتماعی

۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹
کد خبر: 81937914
بی خوابی ارمغان شبكه های اجتماعی

تهران-ایرنا- نتایج یك مطالعه جدید نشان می دهد جوانانی كه روزها مراجعه پرتكرار به شبكه های اجتماعی دارند و اوقات خود را صرف متن گذاشتن و لایك كردن متون در این شبكه ها می كنند، بیش از دیگران در معرض اختلال خواب شبانه هستند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از دیلی میل، محققان معتقدند كه بازدیدهای پرتكرار روزانه از شبكه های اجتماعی مانند فیسبوك و توییتر فرصت برخورداری از یك خواب خوب شبانه را از بین می برد و از سوی دیگر، افرادی نیز كه مشكلات خواب دارند، ممكن است از پرسه زدن در این شبكه های مجازی به عنوان راهی برای وقت گذرانی استفاده كنند.
در این مطالعه ارتباط میان استفاده از شبكه های اجتماعی و وضعیت خواب جوانان مورد بررسی قرار گرفته است كه به واقع اولین نسلی هستند كه با شبكه های اجتماعی بزرگ شده اند.
محققان دانشكده پزشكی دانشگاه پیتسبورگ در سال 2014 با استفاده از پرسشنامه «پیو اینترنت» (Pew Internet)، هزار و 788 جوان 19 تا 32 ساله را در آمریكا مورد بررسی قرار دادند.
محققان پس از بررسی پاسخ افراد شركت كننده در این آزمون متوجه شدند كه آنها به طور متوسط روزی 61 دقیقه در شبكه های اجتماعی پرسه می زنند و 30 بار در هفته از سایت های مختلف بازدید می كنند و از این تعداد، 30 درصد سطوح بالای اختلال خواب دارند.
بر اساس نتایج این مطالعه، افرادی كه به طور منظم از شبكه های اجتماعی در طول هفته استفاده می كنند، احتمال ابراز نارضایتی آنها از اختلالات خواب سه برابر بیشتر از افرادی است كه مراجعه كمتر دارند.
همچنین افرادی كه روزانه بیشترین زمان را در شبكه های اجتماعی طی می كنند، در مقایسه با هم سن و سال های آنها كه زمانی كمتری را در این شبكه ها سپری می كنند، دو برابر بیشتر با خطر اختلال خواب مواجه هستند.
علمی**2038**2017
۰ نفر