۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۴۴
کد خبر: 81938199
T T
۰ نفر
آمریكا برای دچار نشدن به سرنوشت شوروی باید با ایران كنار بیاید

كرمانشاه - ایرنا - رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته دوران ریاست جمهوری اوباما آخرین فرصت برای كنار آمدن و تعامل با جمهوری اسلامی ایران است در غیر این صورت به سرنوشت شوروی سابق دچار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین طائب روز چهارشنبه در سومین مجمع عالی بسیج استان كرمانشاه كه در مجتمع بعثت برگزار شد، اظهار كرد: تصرف ایران و متعاقب آن خاورمیانه به عنوان قلب جهان، اصلی ترین هدف آمریكا در قرن 21 عنوان شده است.

وی با اشاره به قانون امنیت ملی آمریكا كه در سال 1997 تجدید نظر و در سه فصل تدوین شده است، یادآور شد:در این قانون، برآوردی از وضعیت جهان و آمریكا، تهدیدات پیش روی این كشور و راهكارهای مقابله با تهدیدات پرداخته شده كه در آن عنوان شده تصرف جهان در گروه تصرف خاورمیانه است.

حجت الاسلام طائب افزود: آنچه كه امروز مستندات و شواهد نشان می دهد این است كه ایران قدرت اول منطقه خاورمیانه است و تصرف این منطقه جز با تصرف كشورمان برای آمریكائی ها امكان پذیر نخواهد بود.

وی تاكید كرد: خود آمریكا نیز تصرف ایران را غیرقابل امكان می داند و به همین دلیل دوران ریاست جمهوری اوباما می تواند به منزله آخرین فرصت برای این كشور در خصوص تعامل با كشورمان باشد در غیر این صورت شیب فروپاشی آن ها را تهدید و باید در انتظار سرنوشت شوروی باشند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز و با روی كار آمدن دموكرات ها، آمریكا راهبرد قدرت هوشمند را جایگزین عملیات پیش دستانه دوران جمهوری خواهان كرده و تلاش می كند تا از این طریق به اهداف خود دست یابد.

حجت الاسلام طائب در ادامه به تفكر نفوذی كه در وجود آمریكایی هاست اشاره كرد و با بیان اینكه آن ها در پسابرجام نیز به فكر نفوذ هستند، افزود: این كشور با نفوذ در بین مردم، نخبگان و مسئولان به دنبال تغییر مدیریت و دستیابی به اهداف خود است.

وی گفت: نفوذ در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... جزو برنامه و اولویت های دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

طائب در پایان یكی از برنامه های دشمنان برای نفوذ را موضوع اقتصادی عنوان و خاطرنشان كرد: دشمن می خواهد در بخش هایی كه به خودكفایی رسیده ایم شرایطی ایجاد كند كه مردم از تولیدات داخلی استفاده نكنند تا ضمن رو آوردن به واردات، مصرف گرایی را در جامعه ترویج و كارخانه ها و صنایع داخلی نیز با ركود مواجه شوند.

7458/6539 / 1539
۰ نفر