۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۱۳
کد خبر: 81938349
T T
۰ نفر

ممانعت از تحصیل فرزند پدر را روانه زندان كرد

۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۱۳
کد خبر: 81938349
ممانعت از تحصیل فرزند پدر را روانه زندان كرد

مراغه - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب عجب شیر گفت كه ممانعت از تحصیل فرزند در این شهرستان، پدر را روانه زندان كرد.

محمدحسن نوقربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه اگر خانواده ها مانع از ادامه تحصیل فرزندان خود شوند این عمل جرم محسوب می شود، افزود: اگر هیچ دلیل منطقی برای نفرستادن كودك به مدرسه وجود نداشته باشد بر اساس قانون حمایت از كودكان و نوجوانان آن خانواده باید به مراجع قضایی معرفی شود.
وی یادآور شد: آموزش در زمان كنونی كاری برای فقرزدایی در زمینه مسایل اجتماعی و دیگر موارد است و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه از سوی افرادی كه ترك تحصیل كرده‌ و بازمانده از تحصیل هستند، اتفاق می‌افتد.
دادستان عمومی و انقلاب عجب شیراظهار داشت: در این ارتباط پدری كه در این شهرستان مانع از تحصیل پسر بچه 10 ساله خود شده بود با تشكیل پرونده قضایی و بازجویی های متعدد در حالی كه بشدت به دلایل واهی از تحصیل فرزندش ممانعت می كرد به حبس به مدت چهار ماه بر اساس ماده 4 قانون حمایت از كودكان و نوجوانان محكوم و روانه زندان شد.
نوقربانی ادامه داد: اگر كسی از تشكیلات غیردولتی و موسسات خیریه، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیلی را سراغ دارند كه اولیای آنان، اجازه مدرسه رفتن كودكان را نمی‌دهند، به این دادستانی اطلاع دهند تا با راهكارهای قانونی زمینه تحصیل برای این افراد فراهم شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت درفاصله 98 كیلومتری جنوب غربی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.
7485/8023/ 1495 /1596
۰ نفر