۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۵۴
کد خبر: 81940740
T T
۰ نفر
500 مدرسه در دهه فجر به بهره برداري مي رسد

تهران - ايرنا - رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس از افتتاح و بهره برداري 500 مدرسه با 2900 كلاس درس در ايام الله دهه فجر امسال خبرداد.

مرتضي رئيسي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا ، اظهار كرد: آيين افتتاح و بهره برداري از مدارس جديد با حضور رئيس جمهوري و وزير آموزش و پرورش به طور نمادين همزمان در يك مدرسه مشاركتي واقع در منطقه 16 تهران با سراسر كشور انجام خواهد شد.
وي افزود: اين مدارس در زيربنايي به مساحت 355 هزار متر مربع احداث شده و براي ساخت آنها بيش از چهارهزار ميليارد ريال از اعتبارات دولتي و كمك خيرين مدرسه ساز هزينه شده است .

**بازسازي مدارس فرسوده
رئيسي از تخريب و نوسازي دوهزار مدرسه فرسوده تا پايان امسال خبرداد و گفت: در شش ماه نخست امسال هزار و 300 مدرسه با هشت هزار كلاس به بهره برداري رسيد و به غير از 500 مدرسه جديد كه در دهه فجر به بهره برداري مي رسد ، 200 مدرسه نيز تا پايان سال افتتاح مي شود.
وي افزود: با بهره برداري از اين مدارس دو ميليون متر مربع به مساحت آموزشي و 12 هزار كلاس به كلاس هاي درس در كشور اضافه خواهد شد.
رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور گفت: با مساعدت سازمان مديريت و برنامه ريزي امسال در استان تهران 120 مدرسه با هزار و350 كلاس نوسازي و تحويل آموزش و پرورش شد كه يك سوم از اين مدارس با مشاركت خيران به بهره برداري رسيد.

**جمع آوري بخاري هاي غيراستاندارد
رئيسي به جمع آوري بخاري هاي غيراستاندارد مدارس اشاره و افزود: طبق برآورد هاي به عمل آمده طي دو سال گذشته از 200 هزار بخاري غير استاندارد موجود در كلاس درس تا پايان امسال بيش از 100 هزار بخاري استاندارد خواهد شد و مابقي نيز تا پايان سال 96 جمع آوري و بخاري هاي استاندارد جايگزين آنها مي شود.
فراهنگ 1417 ** 1569