۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81941555
T T
۰ نفر
سناتور دمكرات:جمهوری خواهان آمریكا درباره لغو توافق هسته ای ایران دروغ می گویند

تهران- ایرنا- 'كریس مورفی' سناتور دمكرات ایالت كنتیكت آمریكا گفت: با وجود مخالفت های گسترده جمهوری خواهان با توافق هسته ای ایران، در صورت پیروزی آنها در كاخ سفید این موضوع در دستور كار آنها نخواهد بود و نامزدهای جمهوری خواه درباره ابطال این توافق دروغ می گویند.

به گزارش پایگاه خبری هیل (ارگان كنگره آمریكا)، مورفی دیروز جمعه در شورای روابط خارجی آمریكا در نیویورك گفت: باور ندارم كه هیچ یك از جمهوری خواهان در وعده پایان دادن به توافق هسته ای ایران صادق باشند. من فكر می كنم آنها اساسا درباره لغو این توافق دروغ می گویند.
مورفی كه خود از حامیان توافق هسته ای است، افزود: سناتور 'ماركو روبیو' از ایالت فلوریدا در صدر نامزدهای جمهوری خواهی است كه درباره ابطال این توافق دروغ می گویند. وی به توافق هسته ای پایان نخواهد داد. روبیو بهتر از همه می داند كه اگر رئیس جمهور شود، این توافق را لغو نخواهد كرد.
نامزدهای جمهوری خواه شركت كننده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریكا، بارها مخالفت خود را با توافق هسته ای اعلام كرده و حتی وعده داده اند در صورت پیروزی در انتخابات، این توافق را به همراه سایر شالوده های اصلی سیاست خارجی 'باراك اوباما' رئیس جمهوری آمریكا نابود كنند.
روبیو در مناظره هفته گذشته جمهوری خواهان، بار دیگر مدعی شد كه اگر رئیس جمهور آمریكا شود در نخستین روز كاری اش، توافق هسته ای ایران را لغو خواهد كرد.
وی گفت: مردم باید بین آمریكا و ایران یكی را انتخاب كنند. من كاملا مطمئن هستم كه آنها قبل از انتخاب اقتصاد ایران، (مصالح) آمریكا را انتخاب می كنند.
روبیو همچنین مدعی شد كه اگر رئیس جمهور شود، از كنگره خواهد خواست تحریم های كنونی را تقویت كند و بار دیگر بر آن نظارت داشته باشد.
اروپام**9158**1485**1517