۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۷:۰۲
کد خبر: 81945377
T T
۰ نفر
حزب الله: دركنارارتش با تروریست ها می جنگیم/ با دلارهای سعودی نمی توان ازلبنان دفاع كرد

بیروت – ایرنا - « محمد رعد» رئیس فراكسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در پارلمان حزب الله تاكید كرد كه در كنار ارتش لبنان با تروریست های تكفیری می جنگیم و از خاك لبنان و همه ملت آن از طوایف مختلف دفاع می كنیم.

به گزارش ایرنا، محمد رعد خطاب به برخی از گروه های سیاسی لبنانی اظهارداشت: هنگامی كه در مرزها و بلندی های منطقه بقاع می جنگیدیم ، گفتید، اگر به تروریست های تكفیری در بلندی های شهرك عرسال حمله كنیم، لبنان با پیامدها و مشكلات طائفه ای و مذهبی رو به رو می شود اما امروز اهالی عرسال و پناهجویان سوری در اطراف این شهرك در اثر تشدید درگیری های بین گروه های تكفیری در معرض تهدید قرار دارند.
چند روزی است كه دو گروه تروریستی تكفیری داعش و جبهه النصره در بلندی ها و اطراف شهرك عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیك مرزهای سوریه به شدت درگیر شده و تاكنون تعدادی از عناصر مسلح دو طرف به هلاكت رسیده و یا زخمی شده اند.
برخی رسانه های لبنانی نسبت به احتمال حمله داعش به داخل خاك لبنان هشدار داده اند.
رئیس فراكسیون وفاداری به مقاومت خاطرنشان كرد: برای تجهیز ارتش لبنان به منظور اجرای ماموریت هایش و رویارویی با تروریست های تكفیری چه كرده اید؟ آیا مانع مسلح شدن ارتش و ایجاد پوشش سیاسی برای آن نشدید تا بتواند با سیطره كامل بر شهرك عرسال جلوی خطری كه اهالی این شهرك را تهدید می كند، بگیرد.
« نهاد المشنوق» وزیر كشور لبنان كه عضو حزب جریان المستقبل به ریاست « سعدالحریری» همپیمان اصلی آل سعود در لبنان است، دیروز بعداز ملاقات با شیخ « عبداللطیف دریان» مفتی كل اهل سنت لبنان تاكید كرد: درست است ، بارها گفته ام كه عرسال لبنان در اشغال تكفیری ها است اما ما با آزادسازی آن از طریق جنگ موافق نیستیم و آن را تشویق نمی كنیم.
براساس این گزارش، محمد رعد در بخشی دیگر از سخنان خود تاكید كرد: دشمن اسرائیلی با وجود همه تلاش هایش برای تقویت بنیه نظامی خود در هر جنگ آینده نمی تواند در مقابل نیروهای مقاومت كه در آمادگی كامل به سر می برند و در بهترین شرایط نظامی و تسلیحاتی قرار دارند، كاری از پیش ببرد و شكست خواهد خورد.

** قدرت لبنان در تمسك به معادله ارتش، ملت و مقاومت است نه هبه سعودی ها
شیخ « نبیل قاووق» نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله هم تاكید كرد: قدرت لبنان در تمسك آن به معادله ارتش، ‌ملت و مقاومت است نه هبه یك میلیارد دلاری كه مشخص شده ادعائی دروغین بوده است.
«سعد الحریری» رئیس حزب جریان المستقبل پیشتر اعلام كرده بود كه سعودی ها مبلغ یك میلیارد دلار به صورت هبه به او داده اند تا صرف تجهیز ارتش و نیروهای امنیتی لبنان شود.
وزارت كشور لبنان به تازگی با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه سعودی ها این هبه را پرداخت نمی كنند.
نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله بر اهمیت حفظ كرامت و احترام لبنانی ها تاكید كرد و گفت كه شانه خالی كردن سعودی ها از پرداخت این هبه ، یك رسوائی اخلاقی و توهینی بزرگ به لبنانی ها است و كسانی كه با صدور بیانیه ها پرداخت این هفته را تبریك گفته بودند باید از ملت بخشنده و بزرگوار لبنان عذرخواهی كنند.
وی با بیان این كه « لبنان به فضل همكاری ارتش و مقاومت همچون دژی مستحكم در مقابل طرح های تروریستی تكفیری قرار گرفته است»، تاكید كرد كه با تمسك به معادله ارتش ، ملت و مقاومت به تروریست های تكفیری مانند داعش و جبهه النصره اجازه نمی دهیم تا لبنان را به امارت خود تبدیل كنند و حتی آنها را تا پشت مرزهای لنبان و داخل خاك سوریه تعقیب می كنیم.
شیخ نبیل قاووق ، موضع رژِیم سعودی را كه شكست تكفیری های تروریست در سوریه را شكست خود قلمداد كرده است، شگفت انگیز خواند و اظهارداشت: این گونه مواضع ، نیت های سعودی ها را فاش می كند و ناظری بر حمایت های آشكار مالی و تسلیحاتی آنها از باندهای ترویستی تكفیری است.
نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله گفت: از همه می خواهیم رژیم سعودی و تروریست های تكفیری وابسته به آن را وادار كنند تا به محاصره شهرك های كفریا و الفوعه و نبل و الزهراء در سوریه پایان دهند.
وی همچنین انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه زینبیه دمشق و مسجد امام رضا(ع) در شرق عربستان را محكوم كرد و با اشاره به پرورش تروریست های تكفیری در مدارس وهابی ها در عربستان و اقدامات تحریك آمیز رسانه های سعودی در تشویق انتحاری ها ، گفت كه « رژیم سعودی مسئول ریخته شدن خون بی گناهان در سراسر جهان توسط تروریست های تكفیری است.
شیخ نبیل قاووق با اعتراض به ادامه مداخلات سعودی ها در امور داخلی لبنان افزود: متاسفانه شاهد هستیم ،یك گروه مورد حمایت سعودی ها در لبنان (14 مارس) كه شریك ما در كشور هم می باشد، همچنان اشغال بخش وسیعی از بلندی های شهرك های عرسال ، راس بعلبك و القاع توسط تكفیری ها را نادیده می گیرد.
نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله خاطرنشان كرد: آنها این سیاست را اتخاذ كرده اند زیرا از طرح های سعودی ها تبعیت می كنند كه به فرسایش قدرت و توان مقاومت و سوریه با استفاده از ابزار تكفیری ها دل بسته اند.
وی تاكید كرد كه نادیده گرفتن اشغال بلندی های شهرك های لبنانی توسط داعش و جبهه النصره را بزرگترین اشتباه خواند زیرا به نقل كرامت و حاكمیت لبنان منجر می شود اما بدانند كسانی كه طعم كرامت ، شرافت و آقائی را چشیده باشند هرگز اشغال خاك لبنان توسط داعش و جبهه النصره را فراموش نمی كنند و ساكت نمی نشینند.
خاورم ** 1324