13 تریلیون دلار سرمایه امریكا به باد رفت / 9 میلیون امریكایی بیكارند

تهران - ایرنا - «هیلاری كلینتون» وزیر خارجه پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، با تاكید بر اینكه مردم این كشور ناامید و نگران هستند، گفت: رای دهندگان به دنبال كسی می گردند كه بتواند راهی برای پایان دادن به ناكامی های آمریكا بیابد.

كلینتون در گفت و گو با شبكه تلویزیونی سی ان ان همچنین گفت: در زمان ركود اقتصادی چه اتفاقی افتاد؟ 9 میلیون نفر بیكار شدند و 5 میلیون نفر خانه هایشان را از دست دادند. 13 تریلیون دلار سرمایه كشور از جمله دارایی خانواده ها به باد رفت. در چنین شرایطی، حقوق و دستمزدها افزایش نیافته است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریكا تاكید كرد: مردم كار می كنند، اما احساس نمی كنند كه اموراتشان پیش می رود. مردم حق دارند نگران باشند.
وی با اشاره به برنامه هایش مدعی شد: آنچه من ارایه كرده ام، راهی برای پیشرفت است. مردم باید از خود بپرسند چه كسی می تواند بیشترین كار را برای من و خانواده ام انجام دهد؟ چه كسی می تواند از كشور حفاظت كند؟ چه كسی می تواند اقتصاد را به پیش ببرد و درآمدها را افزایش دهد؟
انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان و دموكرات ها دوشنبه شب در ایالت آیوا برگزار شد و در آن، كلینتون از حزب دموكرات و «تد كروز» از حزب جمهوری خواه، بیشترین رای را آوردند. نامزدهای دو حزب باید در هر 50 ایالت برای كسب عنوان نامزدی حزب خود در انتخابات ریاست جمهوری رقابت كنند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در آبان 1395 برگزار خواهد شد.
اروپام**9163**1010
۰ نفر