۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81950311
T T
۰ نفر
خطيب جمعه شهركرد: بايد در انتخابات به جريان انقلابي بهاء داد

شهركرد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تاكيد كرد: بايد در امر انتخابات، به جريان انقلابي بهاء داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين محمد علي نكونام، در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهركرد در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر افزود: بايد معيارهاي اصلي را براي مردم بازگو كرد، هر چند عده اي نسبت به بيان اين معيارها، احساس دلخوري مي كنند اما نماز جمعه قرارگاه انقلاب است و بايد معيارهاي انقلابي را براي مردم از تربيون نماز جمعه بيان كرد.
وي تاكيد كرد: اگر افراد اهل تساهل و تسامح و وابسته وارد مجلس شوند، جريان اصلي انقلاب را به كنار مي زنند.
امام جمعه شهركرد تاكيد كرد: افراد انقلابي را نبايد افراطي و تندرو دانست چرا كه گرفتن روحيه انقلابي از جوانان، به انقلاب اسلامي ضربه خواهد زد.
نكونام يادآور شد: جوانان انقلابي، افرادي خدا دوست و مومن هستند كه با روحيه انقلابي خود در برابر دشمنان ايستاده اند و در قرآن نيز خصوصيات جوانان مومن و متدين نيز بيان شده است.
به گفته وي، رهبر معظم انقلاب در ديدار اخيرشان با دبير و معاونان دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، فرمودند بزرگترين تهديد براي انقلاب اين است كه روحيه انقلابي را از جوانان بگيرند.
وي گفت: انتخابات امسال مظهر شور و حضور حماسي همه مردم است و حضور مردم در انتخابات امسال ، روحيه انقلابي مردم را به رخ جهانيان مي كشاند.
نكونام تاكيد كرد: عده اي به دنبال اين هستند تا روحيه انقلابي را از جامعه بگيرند و كشور را وابسته به بيگانگان كنند و اين مساله، براي كشور و انقلاب خطرناك است.
به گفته وي، تعامل با دنيا بايد بر اساس حفظ روحيه انقلابي باشد چرا كه همين روحيه انقلابي باعث پيروزي انقلاب اسلامي در برابر دشمنان شده است.
وي گفت: نه آمريكا، نه فرانسه و نه كشورهاي ديگر، نمي توانند ايران را از مسير خود خارج كنند چرا كه كشوري مانند فرانسه كه از آن به عنوان پليس بد ياد مي شود ، بيشترين سنگ اندازي را در طول مذاكرات هسته اي داشت.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد به بيست و دوم بهمن ماه اشاره و اظهار كرد: بيست و دوم بهمن يك نصرت الهي بود و امام در بيست و يكم بهمن از جوانان انقلابي خواستند تا حكومت نظامي رژيم شاهنشاهي را در هم بشكند و اين روز نيز در تاريخ ايران ماندگار شد.
نكونام، به برپايي راهپيمايي 22 بهمن ماه امسال نيز اشاره كرد و گفت : حضور همگاني در اين راهپيمايي باعث مي شود دشمن، مانند دوره هاي گذشته نا اميد شود.
وي نوزدهم بهمن 57 را يكي از روزهاي ماندگار در تاريخ ايران دانست و بيان كرد: علاوه بر بيعت همافران با امام راحل ، در اين روز بختياري ها با تمام توان از انقلاب دفاع كردند و با امام و انقلاب بيعت كردند.
به گفته وي، در ديدار مسئولان كنگره شهدا با رهبر معظم انقلاب، ايشان به اين حركت بختياري ها نيز اشاره فرمودند و انتظار است اين روز به عنوان يك روز ملي در تاريخ ثبت شود.
نكونام اظهار داشت: قوم بختياري با غيرت خود از انقلاب اسلامي دفاع كردند و اين مساله را نبايد قومي و متعصبانه نگاه كرد.
وي به پيروزي هاي اخير جبهه مقاومت در سوريه و عراق اشاره كرد و گفت: جوانان مقاومت با اتكا به خداوند، در برابر جبهه كفر پيروزي هاي بزرگي را بدست آورده اند.
نكونام برگزاري جشنواره اذان در چهارمحال و بختياري را حركتي مهم و با ارزش دانست و خواستار ترويج اذان حلقومي به عنوان يكي از مولفه هاي امر به معروف شد.
به گزارش ايرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختياري نيز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرهاي مختلف بر حضور حداكثري مردم در انتخابات و راهپيمايي 22 بهمن تاكيد كردند.
2097/1772
۰ نفر