۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۳۶
کد خبر: 81950549
T T
۰ نفر

عمليات هوايي تركيه در شمال عراق

۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۳۶
کد خبر: 81950549
عمليات هوايي تركيه در شمال عراق

آنكارا – ايرنا – جنگنده هاي نيروي هوايي تركيه مناطقي از كوه قنديل عراق را كه پايگاههاي پ.ك.ك در آن قرار دارد، بمباران كردند.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري آناتولي روز جمعه به نقل از منابع نظامي گزارش داد، اين عمليات در طول شب گذشته و با شركت شمار زيادي از جنگنده بمب افكن هاي اف 16 و F-4E 2020 نيروي هوايي تركيه اجرا شده و جنگنده ها با استفاده از بمب هاي هوشمند اهدافي را در منطقه قنديل عراق بمباران كرده اند.
اين گزارش مي افزايد هواپيماهاي سوخت رسان، هشدار سريع و پهبادهاي نيروي هوايي تركيه نيز در اين عمليات از جنگنده بمب افكن هاي تركيه حمايت و پشتيباني كرده اند.
در اين ميان ستاد فرماندهي ارتش تركيه تصاويري را كه گفته شده متعلق به عمليات ديشب بوده، در اختيار رسانه ها قرار داد.
بعداز يك دوره آتش بس بين تركيه و پ.ك.ك، از خردادماه گذشته درگيري فزاينده اي بين دوطرف شروع شده و اين درگيري ها بطور بسيار متفاوت از گذشته به درون شهرهاي كردنشين تركيه كشانده شده است. ارتش تركيه براي اولين بار از اصطلاح جنگ پراكنده با پ.ك.ك در داخل ياد كرده است.
دولت آنكارا اعلام كرده است كه تا پاكسازي كامل عناصر پ.ك.ك به عمليات خود در داخل و شمال عراق ادامه خواهد داد.
اين درحالي است كه دولت بغداد اين اقدامات را كه بدون هماهنگي با عراق صورت مي گيرد، نقض حق حاكميت آن كشور ارزيابي كرده و خواهان عدم مداخله نظامي شده است. اما آنكارا مدعي است تا زمانيكه امنيت ملي اين كشور از داخل خاك عراق مورد تهديد است، به عمليات برون مرزي در شمال عراق ادامه خواهد داد.
خاورم/2011 .1547