۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81951511
T T
۰ نفر

نمایشگاه طراحی لباس زنان صفوی در چهلستون برپا شد

۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81951511
نمایشگاه طراحی لباس زنان صفوی در چهلستون برپا شد

اصفهان-ایرنا- نمایشگاه طراحی لباس با الهام از پوشش زنان صفوی و نگاره های مجموعه جهانی كاخ چهلستون اصفهان دراین بنای تاریخی بر پا شده است.

مدیر موزه های استان اصفهان در این باره به ایرنا گفت :نمایشگاه طراحی لباس با الهام از پوشش زنان صفوی، مجموعه نفیسی از طراحی های لباس و چاپ پارچه متناسب با طرحهای سنتی صفوی در دوران پایتختی اصفهان است.
ساغر حمیدی افزود :دوران پایتختی اصفهان درسده یازدهم هجری قمری بود واین نمایشگاه با همكاری راحله حیدری ،طراح جوان لباسهای سنتی و فاطمه امینی نماینده ایكوم با توجه به شعار فرهنگی موزه های جهان در سال 2016 میلادی با عنوان « موزه ها و چشم انداز های فرهنگی» برپا شده است.
وی تاكید كرد: باعنایت به شعار امسال بی شك موزه ها به عنوان مكانی برای معرفی فعالیتهای پژوهشی و هنری پژوهشگران جامعه و مردم با موضوعات متنوع خوانده شده، لذا بر این اساس این نمایشگاه در راستای بروز ذوق، هنر و خلاقیت هنرمندان، صنعتگران و پژوهشگران در دهه مبارك فجر و با توجه به انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی خلاق بر پا شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه 16 عدد مانتو و تن پوش با 23 نوع پارچه و مواد اولیه طبیعی و با رنگهای متنوع وباهدف معرفی طرح های معاصر همراه با ریشه های اصیل پوشاك زنانه و معرفی تكنیك های سنتی چاپ پارچه به نمایش در آمده است.
مدیر پایگاه جهانی باغ موزه چهلستون نیزگفت: این نمایشگاه با همكاری اداره كل میراث فرهنگی استان، مدیریت مجموعه جهانی كاخ موزه چهلستون و كمیته ملی موزه های ایران ( ایكوم) در تالار اصلی كاخ چهلستون همزمان با دهه فجر بر پا شده است.
عاطفه بدرافزود: نمایشگاه طراحی لباس زنان با الهام از پوشش زنان صفوی تا 22 بهمن ماه سال جاری در مجموعه جهانی كاخ موزه چهلستون، پذیرای گردشگران و علاقه مندان به هنرهای سنتی است.
ت/7141/ 6022