۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۲۲:۵۷
کد خبر: 81952279
T T
۰ نفر
پاپ سران كشورهاي اروپايي را از حمايت تروريست ها منع كند

قم ـ ايرنا ـ دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه گفت: پاپ با نفوذ كلمه اي كه دارد بايد سران كشورهاي اروپايي را از حمايت داعش و گروههاي تروريستي منع كند تا بتوان مسلمانان را از اين ظلم نجات دهيم.

به گزارش ايرنا، آيت الله مرتضي مقتدايي شنبه شب در همايش نقش اديان در تحقق صلح و عدالت از ديدگاه اسلام و مسيحيت در قم افزود: متاسفانه گروه هايي همچون داعش مورد حمايت كشورهاي غربي قرار گرفته و تسليحات در اختيار آنها قرار مي دهند.
وي براي ايجاد ارتباط هرچه بهتر ميان واتيكان و حوزه هاي علميه اظهار اميدواري كرد و گفت: سفر كاردينال پيتر توركسن به شهر مقدس قم بايد مقدمه اي براي اقدامات عملي براي ايجاد هماهنگي ميان اديان آسماني باشد و در اين جهت بايد موضوعات مفيد و موثر شناسايي شوند.
نايب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم بر ضرورت شناخت اديان بزرگ اسلام و مسيحيت از يكديگر و اجراي برنامه هاي مشترك براي رسيدن به صلح و عدالت تاكيد كرد و گفت: اسلام دين صلح و عدالت و برادري است و اين موضوع بارها در آيات و روايات اسلامي ذكر شده و همه انسانها به خوبي و نيكي و رعايت حقوق ديگران دعوت شده اند.
وي در ادامه افزود: در قرآن كريم همه انسان با يكديگر مساوي قرار داده شده اند و همه در حقوق و بهره برداري از منابع يكسان هستند و در معنويت هر كسي كه تقواي بيشتري داشته باشد، شرافت بيشتري دارد.
مقتدايي با اشاره به برخي آموزه هاي ظلم ستيزي و عدالت محوري در سيره حضرت مسيح(ع)، خاطرنشان كرد: دين مبين اسلام و پيامبر اكرم(ص) نيز بسيار بر احقاق حقوق مظلومان و ايستادگي در برابر ظالمان تاكيد شده و اين وحدت در آموزه هاي ديني بايد از سوي واتيكان نيز مورد توجه قرار بگيرد. ك/3
8146/ 6133/