۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۱۷
کد خبر: 81956551
T T
۰ نفر
حداد عادل: مخاطب اصولگرایی مردمانی هستند كه 9 دی به میدان آمدند

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت : با توجه به مواضع اصولگرایان و حوادثی كه در كشور اتفاق افتاده است هسته اصلی مردمی كه ما آنها را مخاطب خود می دانیم همان مردمی هستند كه 9 دی در سراسر كشور به صحنه آمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،غلامعلی حداد عادل عصر سه شنبه در نشست خبری كه در خبرگزاری تسنیم برگزار شده است ، افزود: شعار انتخاباتی این ائتلاف در انتحابات پیش رو 'معیشت، امنیت و پیشرفت' است و این سه مفهوم ظرفیت آن را دارد كه مقاصد ما را در مجلس دهم در برگیرد.
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: در فهرست 30نفره ائتلاف اصولگرایان، 12 نفر متخصص اقتصاد حضور دارد، شش نفر در حوزه اجتماعی تخصص و تجربه دارند، در حوزه فرهنگی هم 10 نفر و عده ای هم در حوزه های علمی، فناوری و دفاعی كه بعضا هم مشترك است حضور دارند.
وی اضافه كرد: 25 نفر دارای درجه دكترای تخصصی هستند و پنج نفر دیگر مدرك كارشناسی یا تحصیلات حوزوی دارند؛ چهار نفر روحانی، شش نفر خانم و 12 نفر در فهرست ، جدید هستند یعنی سابقه نمایندگی نداشته اند كه سعی كرده ایم تركیب متوازنی بین نیروهای جدید و با تجربه ایجاد كنیم.
حداد عادل گفت: از نظر سنی هم چهار نفر از 30 نفر بین 30 تا 40 سال، چهار نفر بین 40 تا 50 سال، 12 نفر بین 50 تا 60 و هشت نفر بین 60 تا 70 و دو نفر بالاتر از آن سن دارند و متوسط سنی 54.6 سال است.
وی ادامه داد: در این فهرست استاد دانشگاه وجود ندارد و تكیه به اقتصاد است؛‌15 نفر از این فهرست سابقه مدیریت ارشد در نظام جمهوری اسلامی دارند یعنی از ریاست قوه تا معاونت رئیس جمهوری تا وزیر و عضویت هیات رییسه مجلس است.
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: به لحاظ گرایش سیاسی از این 30 نفر ، 9 نفر گرایش عمومی دارند؛ یعنی در هیچ تشكل خاصی عضویت ندارند، شش نفر ایثارگران، سه نفر عضو تشكل های دیگرند و شش نفر به جبهه پیروان خط امام و رهبری تعلق دارند.
وی اظهار داشت: امیدواریم مردم در هفتم اسفند با حضور پرشكوه در انتخابات سالم با رقابت سالم یك جلوه دیگری از مردم سالاری دینی را در جمهوری اسلامی در مقابل چشم مردم جهان به نمایش بگذارند.
حدادعادل گفت: انتخابات یك فرصت مناسبی است كه رقابت جناح ها ظاهر آن است اما باطن آن احساس هویت سیاسی در یك ملت است و احساس استقلال و حاكمیت ملی و استقرار اراده ملی در این ملت است كه این نتایج به مراتب از شركت این جناح و آن جناح مهمتر است.
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به اینكه تخریب هایی كه علیه لیست اصولگرایان در برخی رسانه ها صورت می گیرد را چگونه ارزیابی می كنیدف گفت:مشاهده تخریب علیه كل این فهرست یك امر دور از انتظاری نیست و عده ای امیدوار بودند كه اصولگرایان به وحدت نرسند وتا قبل از آن تخریب ها در جهت ایجاد تفرقه بود.
حداد عادل افزود: بعد از اینكه اصولگرایان به وحدت رسیدند به شكل دیگری تخریب ها ادامه دارد و این تخریبها نه تنها علیه كل لیست اصولگرایان بلكه علیه تك تك افراد نیز شروع شده است.
وی اضافه كرد: احتمال می دهیم در روزهای آینده مطالبی منتشر شود كه این را نوعی بداخلاقی سیاسی می دانیم و از احزابی كه دیگران را به بد اخلاقی متهم می كردند و خودشان را مدافع اخلاق می دانستند انتظار داریم وارد این جریان تخریبی نشوند .
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به اینكه برخی اظهارات مسئولان دولتی چه تاثیری در روند انتخابات خواهد داشت ، گفت: تجربه ما در چهار دهه بعد از انقلاب اینست كه هر دولتی دوست دارد كه مجلس را در اختیار داشته باشد ووقتی لایحه ای به مجلس شورای اسلامی عرضه می كند آن همانطور كه دولت خواسته به تصویب برسد.
حداد عادل افزود:عملا ثابت شده كه مجلس ها هرچه مستقل تر باشند هم به نفع دولت و هم به نفع كشور است بنابراین اظهار تمایل به اینكه دوست داریم مجلس اینده چنین وچنان باشد قابل درك است ولی تصور ما اینست كه مردم مجلسی را كه مستقل باشد وبتواند نظارت كند بهتر می پسندند .
وی ادامه داد: همانطور كه بارها گفته ام بنای اصولگرایی بر تضعیف دولت نیست بلكه بر همدلی و همزبانی برای پیشبرد كار كشور است و این همدلی و همزبانی مانع از نقد مشوقانه نمی شود اگر در جایی دیده شود كه یك روشی اشكال دارد و ضرری به كشور وارد می شود اصولگرایی ایجاب می كند استقلال حفظ شود و مجلس نقش خود را ایفاء كند .
به گفته این فعال سیاسی اصولگرا انتظار داریم مجلس اینده مستقل وبا اقتدارشكل گیرد كه حاكمیت ملت را چه در همكاری دولت و چه در نقد دولت نشان خواهد داد.
حداد عادل درپاسخ به اینكه گروهی از اصولگرایان در حال ارائه لیست دیگری هستند پیام شما به مخاطبان چیست به كدام لیست رای دهند ، گفت: مخاطب ما كسانی هستند كه در دوره های قبل به اصولگرایان رای دادند و در یك جمله اگر بخواهم مشخص صحبت كنم با توجه به مواضع اصولگرایان و حوادثی كه در كشور اتفاق افتاده است هسته اصلی مردمی كه ما آنها را مخاطب خود می دانیم همان مردمی هستند كه 9 دی در سراسر كشور به صحنه آمدند.
وی افزود: ما مدافع ارزشهایی هستنیم كه مردم مطالبه می كردند و اینكه فهرست های دیگری هم نیز ارائه شود نه مخالف هستیم و نه در اختیار ما است كه از آن جلوگیری كنیم.
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اضافه كرد: ممكن است كه افراد دیگری با معیارهای دیگر فهرستهایی از جریانات دیگر و یا مخلوطی از سلیقه های مختلف را عرضه كنند كه نهایتا ملت است كه تصمیم می گیرد.
حداد عادل گفت: ما برنامه ای برای تخریب فهرستهای دیگر نداریم و به جای نفی دیگران بیشتر اثباتی و ایجابی در معرفی فهرست اصولگرایان قدم بر می داریم.
وی در پاسخ به این پرسش كه برنامه اصولگرایان در صورت كسب اكثریت مجلس شورای اسلامی چیست ، گفت:همانطور كه در شعار اصولگرایان دیدید ما معیشت را مقدم برهمه چیز دانستیم و در مجلس نهم هم تلاش بر این بود كه با تصویب طرح ها ولوایح كمك كنیم به بهبود موانع اقتصادی وخروج از ركود و مهار تورم كه برنامه های ما بود .
به گفته این فعال اصولگرا، اصولگرایان برای مجلس دهم یك برنامه ای دارند كه این برنامه فصل های مختلف دارد كه فصل اول اقتصادی، معیشتی، تورم،ركورد، بازار سرمایه، اقتصاد بین الملل و حمایت از تولید داخلی، معیشت روستائیان ومرزنشینان، معدن وصنعت، امنیت، انرژی،آب و نفت وتوسعه محصولات كشاورزی در كنار حمایت از محصولات داخلی و كارافرینی،تجاری سازی، فناوری و خلق فناوری و مدیریت استعداد وسرمایه انسانی می باشد .

** افرادی كه در لیست 30 نفره هستند نمی توانند در سایر لیستها نیز باشند
وی در پاسخ به این پرسش احتمال حضور افرادی از لیست 30 نفره اصولگرایان در سایر لیستها نیز هست ، گفت: فهرستهای انتخاباتی دو نوع است یك نوع به جریانات سیاسی مشخص كه مرزش باسایر جریانات شناخته شده تعلق دارد و شورای ائتلاف نظرش این نیست كه افرادی كه در این افراد 30 نفره هستند در آن فهرستها باشند.
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اظهارداشت: در انتخابات شاهد بودیم كه انواع فهرستها توسط انجمن های صنفی و تشكل های غیر سیاسی منتشر می شود كه ممكن است به تعدادی از افراد تمایل نشان دهند وافرادی از اصولگرار را با افراد صنف خود منتشر كنند كه این نوع فهرستها در اختیار ما نیست و منعی از این جهت نداریم .
حداد عادل تصریح كرد: تمایل شورای مركزی ائتلاف اصولگرایان اینست كه افرادی كه در فهرست اصولگرایان هستند در سایر لیست ها نباشند .
حداد عادل در پاسخ به ضرورت پایبندی گروهها به قانون، گفت: انتخابات یك حركت فراگیر و مهم ملی است و اگر در یك مسابقه بزرگ سیاسی انظباط قانونی حاكم نباشد ما ممكن است انتخابات به جای فرصت به تهدید مبدل شود .
وی افزود: در شهرآورد بزرگ سیاسی قانون باید حاكم باشد و امیدوارم همه جریانات سیاسی انقدر بصیرت و درك ملی داشته باشند كه نخواهند وسط بازی قوائد را عوض كنند ویا بعد از اعلام نتیجه جرزنی كنند.
به گفته این فعال اصولگرا انچنان كه درا نتخابات 88 شاهد بودیم ما اصولگرایان وقتی به سلامت انتخابات اطمینان داشته باشیم كه به سالم بودن آن اعتقاد داریم به رای ، نظر و انتخاب مردم احترام می گذاریم.
حداد عادل در پاسخ به اینكه نحوه تقسیم بندی گروهها در لیست اصولگرایان چگونه بوده است ، گفت: در فهرست 30 نفره كه اعلام شده اصل بر سهم دهی به احزاب و تشكلها نبوده است بلكه از میان 190 نفر ثبت نامی ها با رعایت معیارها مرحله به مرحله با رای گیری و نظر سنجی به 30 نفر نزدیك شد واین تركیبی كه ملاحظه می كنید این مبنای تصمیم گیری نبود بلكه نتیجه تصمیم گیری بود .
وی افزود: براساس شایستگی ف تخصص ، كارآمدی و نوآوری این تصمیم گیری صورت گرفت وچون فعالان سیاسی ثبت نام كرده بودند این تركیب پیدا شد و بقول فلسفه دانها این یك نتیجه پسینی بود.
به گفته حداد عادل در تهیه لیست 30 نفره براساس معیارها حركت كردیم ودر نهایت این نتیجه حاصل شد و مشی سیاسی اصولگرایی بود و چون اختلاف سلیقه وجود داشت برای رسیدن به وحدت تلاش كردیم .
وی اضافه كرد: ما تعداد زیاد جای خالی برای نمایندگان جدید نداشتیم چون در تهران عموم نمایندگان اصولگرا هستند و ما نمی توانستیم ونمی باید از تجربه موجودی كه اعضای فعلی در مجلس دارند صرف نظر كنیم چراكه این نمایندگان شناخته شده هستند وتجربه دارند بنابراین برای ما قدرت انتخاب زیاد نبود .
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اظهارداشت: ناچار شدیم تعداد نمایندگان فعلی مجلس و تعدادی از نامزدهایی كه از نظر ما صلاحیت داشتند در این فهرست ذكر نكنیم كه كنار گذاشتن آنها در این فهرست به معنای این نیست كه اصولگرا نیستند یا ضعفی در اجرای نمایندگی داشتند .
حداد عادل افزود: پیام ما به دوستانی كه نامشان در فهرست نیامده اینست كه با انصراف خود به رای اوری فهرست كمك كنند، این تنها یك پیام وتقاضا است و نمایندگان در اتخاذ تصمیم مستقل هستند و هر فردی به تكلیف خود عمل می كند .
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه آیا شما قطعا از رقبای ریاست مجلس هستید یا نه و آیا تایید می كنید كه لیست اصولگرایان قرار بود با دو نفر، شما و اقای آبوترابی فرد در صدر این فهرست منتشر شود گفت: درباره چینش این نامزدها در تبلیغات، كارگروه تبلیغات تصمیم می گیرد، هنوز هیچ تصمیمی دراین باره گرفته نشده است،‌ ما هم در شورای مركزی ائتلاف اصولگرایان این بحث را درباره سرگروه و سرلیست مطرح نكرده ایم و این را به عهده بخشی گذاشته ایم كه مسئولیت تبلیغات را بر عهده دارند.
حدادعادل افزود: هنوز تصمیمی در این باره كه چه كسی و این كه یك یا دو نفر باشد گرفته نشده است؛ اخباری كه درباره رئیس مجلس آینده بین اصولگرایان در روزهای اخیر منتشر شد یكی از اقدامات تخریبی و تفرقه انگیز بود كه كذب بود و بنده هم تكذیب كردم و مثل این كه هنوز هم باید مجددا تكذیب بكنم.
وی ادامه داد: آن دروغی كه وبگاه و سایت گفته بود آشكار كردم كه مدعی شده بود شرط قرار گرفتن نامزدها در فهرست تعهد به ریاست مجلس بنده است؛ این را تكذیب كرده و آن را اقدام تخریبی می دانم كه احتمالا در روزهای آینده هم نظیر داشته باشد.
حدادعادل افزود: لیكن همیشه گفتیم كه برای ریاست مجلس خود مجلس تصمیم می گیرد و از حالا بحث این كه چه كسی رئیس مجلس باشد بحث زودهنگام و نابهنگامی است برای این كه رئیس مجلس را اكثریت مجلس تعیین می كنند ما هنوز نمی دانیم تركیب مجلس آینده چه خواهد شد؛ وقتی نمی دانیم، نمی توانیم راجع به رئیس مجلس آینده صحبتی كنیم.
وی ادامه داد: آنچه به خود بنده مربوط می شود این است كه از روز اولی كه قدم در صحنه انتخابات از 16 سال پیش گذاشتم در این چهار دوره ای كه در مجلس بودم هیچ وقت با نیت كسب قدرت، شهرت و ریاست وارد صحنه انتخابات نشدم.
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: به آنچه تكلیف احساس كردم عمل كردم، در مجلس آینده هم به آنچه تكلیف باشد عمل می كنم و در هر حال به هر شكلی كه باشد به عنوان یك نماینده اگر موفق شوم وارد مجلس شوم كاری كه خواهم كرد این است كه اصولگرایی را بیش از هر چیزی حمایت كرده و سعی در حفظ وحدت اصولگرایان خواهم داشت.
حدادعادل تاكید كرد: كاری كه به وحدت اصولگراین لطمه بزند نه در بیرون و نه در درون مجلس انشاء الله نخواهم كرد.
حداد عادل در پاسخ به سوالی در خصوص نامزدهای اصلاح طلبان هم گفت: خود اصلاح طلبان اعلام كرده اند كه به اندازه كافی نامزد دارند برای این كه فهرست تشكیل دهند دیگر شما غصه آنها را نخورید وقتی خودشان اعلام كردند كه كم ندارند شما نگران نباشید.
وی در خصوص سرلیستی هم اظهار داشت: فكر نمی كنم این مساله آنقدر مهم باشد كه چند سوال شود بالاخره یك نفر سرلیست می شود مهم این است كه فرقی بین آن كسی كه سرلیست می شود و بقیه وجود ندارد؛ همه یكی هستیم تقاضای ما از مردم این است كه به همه 30نفر رای دهند و فرقی بین آن كسی كه نامش اول، وسط یا آخر آمده گذاشته نشود، این موضوع آنقدرها هم تعیین كننده نیست.
حدادعادل در خصوص این كه عده ای گفته اند ما را دور زده اند اظهار داشت: هر وقت شما بخواهید از بین 190 نفر به یك فهرست 30 نفره برسید طبعا یك عده ای در این فهرست قرار نمی گیرند و ناراضی می شوند این امر طبیعی است؛ هر چیزی بهایی دارد تا بهای آن را نپردازیم نمی توانیم آن را به دست آوریم، وحدت هم بهایی دارد بهایی كه برای آن می پردازیم این است كه تشكل ها به همه چیزهایی كه می خواهند نمی رسند برخی از افراد هم از فهرست بیرون می مانند.
وی افزود: اگر می خواستیم غیر از این باشد وحدت حاصل نمی شد، می شود 10لیست جداگانه داد تا همه كسانی كه به عنوان اصولگرا ثبت نام كرده اند در این فهرست ها باشند،‌آن موقع كسی به این معنا دلخور نمی شد ولی وحدت حاصل نمی شد.
حدادعادل گفت: دوستان اصولگرای ما كه نامشان در فهرست نیامده توجه داشته باشند این بهایی است كه جریان اصولگرایی برای رسیدن به وحدت می دهد و من به همه كسانی كه جای نام خود را در این فهرست خالی می بینند اطمینان می دهم كه شورای مركزی و كارگروه تنظیم این فهرست سعی كرد آنچه را كه به همان معیارها اعم از شایستگی و صلاحیت،‌ مقبولیت،‌ كارآمدی، تخصص و نوآوری مربوط می شود را رعایت كند، اگر كسانی هم به جای این فهرست بودند عده دیگری ممكن بود گله كنند.
حداد عادل همچنین گفت: اصولگرایان از مركز برای شهرستان ها نامزد ابتدا تعیین و معرفی نمی كنند ما از همه اصولگرایان در سراسر كشور خواسته ایم با ساز و كارهای متناسب با وضع خود تلاش كنند كه به وحدت برسند كه در خیلی از جاها این وحدت حاصل شده است.
وی ادامه داد: در برخی شهرستان ها هنوز احتیاج به همفكری دارد ما یك مشورت هایی به آنها داده ایم و سعی كرده ایم در نهایت هم مشكل با نوعی حكمیت حل شود؛ اعتقاد من این است كه انتشار خبر وحدت اصولگرایان در تهران تاثیر مثبتی در رسیدن اصولگرایان در شهرستان ها به وحدت خواهد داشت.
حداد عادل افزود: اگر در جایی در نهایت نه در سطح شهرستان و نه در سطح استان این حكمیت كارساز نباشد ممكن است از مركز برای یك نوع حكمیت نهایی اقدام كنیم؛ بین نامزدهای خود حوزه اگر از ما بخواهند ممكن است برای وحدت كمك كنیم.
وی درباره چند صدایی اصولگرایان هم اظهار داشت: با اعلام وحدت منتظر چند صدا و چند لیست از ناحیه اصولگرایان نباید باشیم جلسه امروز برای اعلام این مطلب است كه اصولگرایان در تهران با فهرست واحدی در انتخابات شركت می كنند چند صدا را در شورای مركزی مبدل به یك صدا كردند و نوعی همسرایی ایجاد شده و ما امیدواریم.
حدادعادل گفت: نظرمان این است كه این وحدت بین اصولگرایان در سراسر كشور هم برقرار شود و تقریبا اطمینان داریم كه در بسیاری از جاها چنین خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: از مردم برای شركت در راهپیمایی 22 بهمن كه یك نمایش استقلال، آزادی و جمهوری ا اسلامی برای اعلام استمرار انقلاب در ایران و وفاداری ملت به آرمان های امام است دعوت می كنم و قطعا حضور مردم باعث دلگرمی دوستان انقلاب در سراسر جهان و ناامیدی بیشتر دشمنان خواهد شد.
حدادعادل در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید آیا تضمینی وجود دارد كه سایر اضلاع اصولگرا به لیست ائتلاف پایبند باشند گفت:تشكل های اصولگرا كه عضو شورای مركزی بودند پایبند خواهند بود و هم اكنون هم پایبندی خود را به صراحت اعلام كردند علت آن هم این است كه فرایند انتخاب این فهرست را خودشان تعیین كردند و نظارت داشتند و در هر مرحله رای داند و در نهایت این فهرست 30 نفره به صورت اجماع در شورای مركزی ائتلاف اصولگرایان رای آورد بنابراین طبیعی است كه تشكل های مهم اصولگرا كه چندین بار اسمشان را گفتیم پایبند به این فهرست خواهند بود.
وی در پاسخ به این سوال كه پرسید نقش آیات مصباح، یزدی و موحدی كرمانی در ائتلاف اصولگرایان چیست، گفت: در مصاحبه مطبوعاتی قبلی هم گفتم امروز هم تكرار می كنم كه پشتیبانی و هدایت اصولی این وحدت با تایید آیات محترم حضرت آیت الله یزدی، مصباح و موحدی كرمانی آغاز شد و صورت گرفت و جلسات شورای مركزی ائتلاف اصولگرایان هم به ریاست آیت الله موحدی كرمانی تشكیل می شد و ما در همه مراحل از راهنمایی ها و حمایت وی و در كل حمایت روحانیت مبارز بهره مند بودیم.
رییس شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به این سوال كه انتخاب این لیست باورش سخت است كه تصادفی باشد گفت: اتفاقی است ولی این اتفاق به معنای اتحاد و اجماع بوده است.
حدادعادل درباره این سوال كه نتیجه ای كه از فهرست شما خارج شده است جای طیف نزدیك به آقای لاریجانی خالی است، در این خصوص دلیلش چیست و آیا پیش بینی می كنید كه لیست مستقل بدهند و همچنین امروز آقای باهنر در مصاحبه ای گفتند كه ما اصولگرایان هر وقت به وحدت رسیدیم در انتخابات نتیجه خوبی نگرفتیم گفت: تفسیر گفته های آقای باهنر یك مقدار دشوار است و تخصص می خواهد كه من به این سرعت نمی توانم پاسخ شما را بدهم اما برای اطلاع می گویم جناب آقای باهنر پای ثابت كارگروه رسیدن به این فهرست 30 نفره بودند و حضورشان هم بسیار موثر بود و عضو شورای مركزی ائتلاف اصولگرایان هم بوده اند.
وی ادامه داد: اما در مورد طیف متمایل به آقای لاریجانی ما از اول از همه اصولگرایان از جمله آقای لاریجانی هم دعوت كردیم. طیف متمایل به وی در مجلس هم چون صحبت از تمایل به سایر جریانات و از جمله تحت عنوان اعتدال یا حامیان دولت می كردند و گاهی هم صحبت بود كه ایجاد تشكیل حامیان دولت در مجلس است، آنها خودشان استقبالی نكردند وگرنه اگر می خواستند در شورا نماینده داشته باشند از نظر ما منعی نبود.
حدادعادل ادامه داد: در عین حال در فهرست موجود ما تعدادی از نمایندگان هستند كه عضو فراكسیون رهروان ولایت در مجلس هستند كه به آقای لاریجانی گرایش بیشتری دارند و بنای ما در تنظیم این فهرست حذف كسانی نبوده كه در مجلس فعلی تحت عنوان فراكسیون رهروان ولایت فعالیت می كنند.
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اضافه كرد: ما واقعا سعی كردیم یك وحدت فراگیر را ایجاد كنیم كه شامل همه طیف های اصولگرا بشود و حتی بعضی از اشخاص دیگر هم در این میدان انتخابات ما بودند كه در بعضی مراحل جلو رفتند ولی در مراحل نهایی رای نیاوردند. ما نبودن نماینده ای از جانب آقای لاریجانی را به معنی رد و نفی نمایندگانی كه گرایش به ایشان دارند تلقی نكردیم ؛ نه در نظر و نه در عمل.
وی در پاسخ این پرسش كه فكر می كنید لاریجانی لیست مستقل بدهد یا خیر گفت: نمی دانم. ما اطلاع دقیقی نداریم كه به چه شكلی و آرایشی در انتخابات شركت خواهند كرد.
سیام 1058**6084**1553**1449 /1053
۰ نفر