۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81966173
T T
۰ نفر
گازهای سمی ناشناخته عامل كشتار تظاهركنندگان در بحرین

تهران - ایرنا - گازهای شیمیایی بكار رفته از سوی مقامات امنیتی برای حمله به راهپیمایی های مسالمت آمیز در بحرین از سال 2011 به این سو تنوع خاصی یافته است. بسیاری از این گازها تا كنون باعث كشته شدن دهها شهروند در خانه هایشان شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی اللؤلؤه، تعداد بسیاری از تظاهركنندگان نیز در اثر شلیك مستقیم و عمدی بمب های گازدار از سوی نیروهای سركوبگر رژیم آل خلیفه بر سر و پیكرشان تا كنون جان خود را از دست داده اند.
گازهای بكار رفته برخلاف گذشته دیگر گازهای اشك آور برای متفرق كردن مردم نیست بلكه در بحرین به گازهای سمی پیشرفت كرده است. این گازها برای هر كس كه آنها را استنشاق كند، در بردارنده عوارض خطرناكی است كه ممكن است منجر به كشته شدن وی شوند.
به گفته تظاهركنندگان اگر كسی مقدار زیادی از این گازها كه رنگ آنها سفید و یا زرد است، استنشاق كند، پوست صورتش خواهد سوخت و ریه هایش آسیب خواهد دید و دچار تنگی نفس خواهد شد و ممكن است به استفراغ و بیهوشی منجر شوند.
شاهدان عینی خاطرنشان كردند: مقامات رژیم آل خلیفه تا كنون موارد زیادی از گازهای سمی ناشناخته را مورد استفاده قرار داده اند كه مشخص نیست در كجا ساخته شده اند و در بردارنده چه محتویاتی هستند. برخی از این گازها آبی و برخی دیگر قرمز رنگ هستند.
عناصر امنیتی رژیم بحرین همچنین از گازهای سمی تاریخ مصرف گذشته استفاده می كنند.
بحرین از زمان سركوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاكنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن كشور است كه خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
رژیم آل خلیفه به كمك نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات كه در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر كشورهای عربی كه در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این كشور را سركوب می كنند.
بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویكی لیكس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سركوب مخالفان از كشورهای مغرب و اردن نیز درخواست كمك نظامی كرده بود كه با موافقت این دو كشور روبرو شد.
خاورم ** 1487 **1579
۰ نفر