۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱
کد خبر: 81967592
T T
۰ نفر
خبر فروش كارخانه نيشكر هفت تپه به بخش خصوصي موجب نگراني كاركنان اين شركت شده است

دزفول - ايرنا - انتشار خبر فروش كارخانه كشت و صنعت نيشكر هفت تپه به بخش خصوصي موجب نگراني كاركنان اين شركت بزرگ توليد شكر در استان خوزستان شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا خبري مبني بر فروش كارخانه نيشكر هفت تپه به بخش خصوصي در سايت هاي محلي استان خوزستان بازتاب زيادي داشته است.
در خبر منتشره آمده است:شركت كشت و صنعت نيشكر هفت‌تپه با پيش پرداخت 60 ميليارد ريال به دو شركت زئيوس و آرياك از استان لرستان واگذار شده است.
برخي كارگران شاغل در اين شركت توليد شكر روز چهارشنبه در تماس با دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي نگراني خود را نسبت به ادامه اشتغال در اين شركت پس از واگذاري به بخش خصوصي ابراز داشته و خواستار حمايت مسئولان مربوطه در خوزستان ، شهرستان و اداره كار شدند.
آنان افزودند: از آنجا كه تعداد زيادي از كارگران شاغل در شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در قالب پيمانكاري مشغول بكار هستند، با واگذاري اين شركت به بخش خصوصي ادامه كار آنها به خطر خواهد افتاد.
تلاش خبرنگار ايرنا براي گفت و گو با مدير عامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در خصوص صحت و سقم واگذاري اين شركت به بخش خصوصي تا لحظه مخابره خبر بي نتيجه ماند.
27 مهر امسال نيز بلوك 100 درصدي سهام شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه شامل 194 ميليون و 741 هزار و 66 سهم به قيمت پايه هر سهم 14 هزار و 974 ريال و ارزش كل پايه 2 هزار و 916 ميليارد و 56 ميليون و 720 هزار و 342 ريال به صورت پنج درصد نقد و بقيه اقساط هشت ساله به مزايده گذاشته شد كه گفته مي شود خريداري نداشت.
شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در شمال خوزستان فعاليت خود را از سال ۱۳۴۰ آغاز كرد ولي در سال ۱۳۵۴ بطور رسمي با نام شركت٬ داراي اختيار انجام عمليات كشاورزي براي توليد نيشكر و ايجاد صنايع و فراورده‌هاي وابسته ثبت شد.
درسال ۱۳۹۱ پروژه بازسازي و نوسازي تجهيزات مكانيكي باهدف افزايش توليد شكر٬ بر عهده شركت نوسازي صنايع ايران قرار گرفت.
شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه چند سالي است كه با مشكلات كارگري ناشي از پرداخت نشدن به موقع حقوق روبه روست.
كشت و صنعت هفت تپه ، قديمي ترين كارخانه توليد شكر از نيشكر در كشور است كه نيم قرن از تاسيس آن مي گذرد.
ظرفيت توليد اين كارخانه 100هزار تن شكر در سال است كه به دليل فرسودگي خط توليد كمتر از ظرفيت اسمي شكر توليد مي كند.
شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در 15 كيلومتري شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.
6068/6037