۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81967924
T T
۰ نفر
گرم شدن نسبی تبلیغات نامزدهای خبرگان رهبری در استان مركزی

اراك- ایرنا- تبلیغات انتخابات نامزدهای خبرگان رهبری در استان مركزی كه در نخستین روزهای مجاز شدن تبلیغات به شكل محسوسی كم رنگ بود با نزدیك شدن به هفتم اسفند هر روز گرمتر می شود.

اكنون در گوشه و كنار شهر های استان عكس ها، بنرهایی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری به چشم می خورد آنان با دایر كردن ستادهای خود، اقلام تبلیغی را در اختیار مردم قرار می دهند.
در این اقلام نامزدها به شرح زندگینامه، آثار و تالیفات، حضور در دفاع مقدس، سوابق تحصیلی در حوزه علمیه، شركت در دروس حوزوی، بهره گیری از درس آیات عظام برجسته، فعالیت های مبارزاتی، سوابق امامت جمعه، مسئولیت های سیاسی، اداری و قضایی پرداخته اند.
اهمیت مجلس خبرگان رهبری، وظایف این قانون، توضیح ولایت فقیه به عنوان یك اصل مترقی از نظر شرع و قانون اساسی از دیگر موارد مطرح شده در تبلیغات نامزدها است.
گروههای سیاسی نیز در لیست های خود، برخی از نامزدهای خود را گنجانده و به حمایت از آنان می پردازند كه آیات احمد محسنی گركانی و محسن محمدی عراقی (راكی) مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان و حجت اسلام سید جواد موسوی و احمد دانش زاده مومن نامزدهای مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان استان مركزی هستند.
مصاحبه ها با رسانه ها، حضور در خبرگزاری ها و سخنرانی در محافل عمومی از دیگر برنامه های نامزدهای خبرگان رهبری برای معرفی برنامه هایشان به مردم است.
فعالیت های تبلیغی نامزدهای خبرگان رهبری استان مركزی درحال حاضر برمحمل تبلیغات رسانه ای نیز جریان دارد و صدا و سیمای استانی (شبكه آفتاب) از روز شنبه در قالب برنامه هدفمند پخش تصویری و صوتی مصاحبه نامزدها را آغاز كرده است.
فضای مجازی نیز به صورت نسبی مورد استفاده نامزدهای خبرگان در استان مركزی قرار گرفته و این فضا نیز از حال و هوای انتخاباتی بی نصیب نمانده است و برخی از نامزدها نسبت به دایر كردن كانال در تلگرام اقدام كرده اند.
هیات نظارت بر انتخابات استان مركزی در این خصوص گفت: نامزدهای مجلس خبرگان مجوز استفاده از صدا و سیما برای تبلیغات برنامه های خود را دارند و در خصوص سایر امور همانند مجلس شورای اسلامی باید مسائل قانونی را رعایت كنند.
سید باقر تقوی عراقی افزود: نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید در تبلیغات خود بایدها و نبایدهای قانون انتخاباتی را سرلوحه كار خود قرار دهند و اعمال و رفتارهای خلاف قانون خودداری كنند.
وی اظها ر كرد: بایدها و نبایدهای تبلیغاتی، روش نصب و استفاده از بنر و دست نوشته و برگزاری نشست ها در زمان تبلیغات در قانون مشخص و دستورالعمل ها توسط فرمانداری ها در اختیار نامزدها قرار می گیرد.
وی ادامه داد: خودداری از تبلیغات سوء نامزدها علیه دیگر نامزدهای انتخاباتی، صداقت در گفتار و رفتار در زمان تبلیغات، انجام تبلیغات در محیط های سربسته به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای دیگران، رعایت مسائل شرعی و ندادن وعده هایی كه در چارچوب وظایف و اختیارهای آنها نیست از جمله وظایفی است كه نامزدها در زمان تبلیغات باید به آنها عمل كنند.
رئیس ستاد انتخابات استان مركزی نیز گفت: آقایان احمد دانش زاده مومن، كاظم سپاسی آشتیانی، احمد محسنی گركانی، محسن محمدی عراقی (اراكی) و سید جواد موسوی به عنوان نامزذ قطعی در انتخابت خبرگان استان مركزی حضور دارند.
نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن ماه تا پنجم اسفند فرصت دارند تا تبلیغات محیطی و مجازی خود را در محافل عمومی انجام دهند.
شكرالله حسن بیگی افزود: بر اساس قانون برای معرفی برنامه ها و ویژگی های شخصیتی و كاری هر یك از نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری در استان 75 دقیقه برنامه تلویزیونی و 75 دقیقه برنامه رادیوئی پیش بینی شده است.
حسن بیگی اظهار كرد: مطابق قانون انتخابات، نامزدهای انتخاباتی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز ششم اسفند ماه باید هرگونه فعالیت تبلیغی را متوقف كنند.
در پنجمین دوره رقابت های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری نیز 17 داوطلب ثبت نام كردند كه صلاحیت پنج نامزد تایید شده ، سه نفر انصراف دادند و بقیه رد صلاحیت شدند.
استان مركزی با یك میلیون و 414 هزار نفر جمعیت دو كرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
6013/6012/1955