۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰:۵۶
کد خبر: 81968809
T T
۰ نفر
استاندار كردستان:وحدت ملي در انتخابات نبايد فداي منافع فردي و گروهي شود

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان گفت: جمهوري اسلامي امانت بزرگي در دست ما است و وحدت ملي نبايد فداي منافع فردي و گروهي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عبدالمحمد زاهدي شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان سياسي با نماينده ولي فقيه در كردستان، افزود: نامزدهاي انتخابات از هم اكنون با رفتار قانوني خود نشان دهند كه شايستگي رفتن به مجلس را دارند.
وي اظهار كرد: از افرادي كه نظام و سيستم قانوني تشخيص داده است براي عضويت در مجلس شوراي اسلامي صالح هستند توقع نمي رود رفتار خلاف قانون انجام دهند.
وي تاكيد كرد: نامزدهايي كه تبليغ آنها به مسائل قومي و مذهبي دامن زند يقيقا تحت تعقيب قرار مي گيرند.
زاهدي يادآور شد: يك نامزد مي تواند در جريان انتخابات و پس از برگزاري آن توسط هيات نظارت و شوراي نگهبان رد صلاحيت شود و يا اعتبارنامه وي در مجلس مورد تاييد قرار نگيرد.
استاندار كردستان افزود: بايد تلاش كنيم هر انتخاباتي منجر به افزايش وحدت ملي شود و اينكه اين وحدت را تقويت كند.
وي از نامزدها، احزاب و هواداران آنها خواست كه خود در جريان انتخابات حافظ امنيت باشند و متذكر شد: در رابطه با امنيت به ويژه در مناطق مرزي با كسي شوخي نداريم.
استاندار كردستان سپس به نقش پنج گروه در انتخابات اشاره كرد و گفت: گروه اول برگزار كنندگان انتخابات است كه بايد طبق قانون عمل كنند و امانتدار راي مردم باشند.
وي گروه دوم را نخبگان روحاني، دانشگاهي، هنري، رسانه اي و هر بخشي دانست كه در مردم نفوذ دارند و از آنها خواست براي افزايش ميزان مشاركت مردم در انتخابات تلاش كنند.
زاهدي با اشاره به احزاب و فعالان سياسي به عنوان سومين گروه فعال در انتخابات گفت: رقابت ميان احزاب و فعالان سياسي موجب افزايش حضور مردم در انتخابات مي شود.
استاندار كردستان از مردم به عنوان چهارمين گروهي كه در انتخابات نقش دارند، نام برد و افزود: مردم با درك شرايط كشور در منطقه و جهان، در انتخابات حضور گسترده خواهند داشت.
استاندار كردستان با بيان اينكه گروه پنجم نامزدها و هواداران آنها هستند، ادامه داد: نامزدها بايد تلاش كنند رقابت سالم و پرشور به جود آورند.
وي گفت: نامزدها به گونه اي با هم رقابت كنند كه اگر فردا يكديگر را ديدند از هم خجالت نكشند.
6108/1904