۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۰۳
کد خبر: 81968927
T T
۰ نفر
مجلس آينده به فكر تقويت جايگاه شوراها باشد

بجنورد -ايرنا- رئيس شوراي اسلامي استان خراسان شمالي با اشاره به نزديك شدن به موعد انتخابات اسفندماه گفت: نمايندگان منتخب مردم در مجلس دهم به فكر تقويت نهاد شورا باشند.

محمد ولي رحماني روز پنجشنبه و همزمان با آغاز رسمي فعاليت هاي تبليغاتي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، تقويت جايگاه شوراهاي اسلامي شهر و روستا را خواسته اعضاي شوراها از نمايندگان مجلس دانست و تصريح كرد: اين موضوع با توجه به ايفاي نقش شوراهاي اسلامي به عنوان بازوي اجرايي حاكميت و پل ارتباطي مردم و مسئولان اهميت زيادي دارد.
وي هم چنين از نامزدهاي انتخابات آتي خواست از دادن وعده هاي غيرممكن و غيرقابل اجرا به مردم خودداري كنند و افزود: اين قبيل وعده هاي غيرعملي توقع و انتظارت نادرستي در حوزه هاي انتخابيه ايجاد مي كند.
رئيس شوراي اسلامي شهر راز، مركز شهرستان راز و جرگلان تصريح كرد: مرزنشينان غيور و آگاه اين شهرستان درصدد حضور گسترده پاي صندوق هاي رأي و مشاركت حداكثري در انتخابات مجلس و خبرگان رهبري هستند.
رحماني اظهار كرد: برگزاري مطلوب اين انتخابات، حافظ آبرو و حيثيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و خنثي كننده توطئه هاي شوم دشمنان نظام و كشور است.
شهرستان مرزي راز و جرگلان در شمال استان خراسان شمالي و هم مرز با كشور تركمنستان واقع است.
اين شهرستان به همراه 4 شهرستان ديگر اين استان درمجموع يك حوزه انتخابيه را تشكيل مي دهند و 2 كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارند.
راز و جرگلان به سبب سكونت اقوام مختلف از مذاهب تشيع و تسنن به شهرستان وحدت موسوم شده است.
به گزارش ايرنا، خراسان شمالي داراي 4 كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است و شهرستان فاروج نيز به طور مشترك با شهرستان قوچان استان خراسان رضوي يك نماينده در بهارستان دارد.
در اين استان و براي حوزه انتخابيه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم 34 نفر، در حوزه انتخابيه اسفراين 19 و حوزه انتخابيه شيروان 10 نامزد تاييد شده اند و مي توانند به رقابت با يكديگر بپردازند. 4 نفر از نامزدهاي تاييدصلاحيت شده را زنان تشكيل مي دهند.
67 درصد جمعيت 925 هزار نفري خراسان شمالي واجد شرايط راي دادن در انتخابات هفتم اسفند هستند./
/7184 / 1744 /