۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81969058
T T
۰ نفر
تبليغات نامزدهاي مجلس دهم در حوزه انتخابيه قصرشيرين آغاز شد

قصرشيرين - ايرنا - تبليغات رسمي 11 داوطلب نمايندگي مجلس دهم در حوزه انتخابيه قصرشيرين از نخستين ساعت بامداد امروز پنجشنبه 29 بهمن ماه در مناطق غربي استان كرمانشاه آغاز شد.

به گزارش ايرنا با اعلام نهايي اسامي نامزدهاي انتخابات دوره دهم مجلس شوراي اسلامي از سوي شوراي نگهبان به ستاد انتخابات كشور و پس از ابلاغ نتايج بررسي صلاحيت كانديداها به مركز حوزه انتخابيه قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب تبليغات انتخاباتي نامزدهاي اين حوزه انتخابيه از نخستين ساعت بامداد روز پنحشنبه بطور رسمي آغاز شد و نامزدهاي انتخاباتي يك هفته فرصت دارند تا با فعاليت تبليغاتي آراي بيشتري از مردم را از آن خود كنند.
با آغاز تبليغات انتخابات مجلس دهم ستادهاي تبليغاتي نامزدها با نصب پارچه نوشته ها، پلاكاردها و تصاويري كه شعارهاي تبليغاتي داوطلبان نمايندگي مورد نظرشان روي آنها نوشته شده بود و در معرض ديد مردم قرار گرفته است وارد ميدان رقابت سالم شده اند و فضاي سطح شهرهاي غربي استان كرمانشاه بار ديگر چهره انتخاباتي به خود گرفت.
براساس قانون انتخابات مصوب مجلس شوراي اسلامي نصب و الصاق هرگونه مواد تبليغي در اماكن به غير از محل هاي تعيين شده ممنوع است و در همين راستاي نيز نصب عكس و بنرهاي تبليغاتي فقط در دو مكان كه شهرداري قصرشيرين براي نامزدها در نظر گرفته مجاز است.
تبليغات نامزدهاي انتخاباتي مجلس دهم منحصر به چاپ دفترك، زندگينامه، جزوه و چاپ عكس نمي شود و نامزدها براي كسب آراي بيشتر نيز از ديگر روش هاي تبليغي مانند ايجاد سامانه تبليغات اينترنتي، سامانه پيام كوتاه، برپايي جلسات سخنراني، پرسش و پاسخ، مناظره‌هاي تبليغاتي و استفاده از فضاي مجازي شبكه هاي اجتماعي و كانال هاي خبري نيز استفاده مي كنند.
در حوزه انتخابيه قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب مردم از بين 11 نامزد دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فقط مجاز به انتخاب يك نفر بعنوان نماينده هستند بنابراين رقابت براي جلب آراي مردم در اين حوزه انتخابيه همچون ساير مناطق كشور بشدت از سوي نامزدها انجام مي شود.
براساس گزارش ايرنا از شهرهاي سرپل ذهاب و گيلانغرب و بخش هاي سومار و گواور بعنوان شعب فرعي حوزه انتخابيه قصرشيرين نامزدها و هواداران آنها از نخستين ساعت بامداد روز جاري با ايجاد يك فضاي با نشاط تبليغات خود را آغاز كرده اند و هم اكنون چهره اين شهرها انتخاباتي شده است تا سرانجام اين رقابت ها در روز جمعه هفتم اسفند ماه منجر به جلب آرا و اعتماد مردم براي سپردن سرنوشت شان به دستان با كفايت يكي از اين افراد شود.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري همزمان با سراسر كشور هفتم اسفند ماه امسال در190 شعبه اخذ راي با مشاركت بيش از سه هزار و 500 نفر از عوامل اجرايي، نظارتي، امنيتي و انتظامي در مركز حوزه انتخابيه قصرشيرين برگزار مي شود.
از مجموع شعب پيش بيني شده اخذ راي در اين حوزه انتخابيه 36 شعبه مربوط به شهرستان قصرشيرين است كه بيش از700 نفر از عوامل برگزاري انتخابات كار راي گيري از مردم را بر عهده دارند.
قصرشيرين مركز حوزه انتخابيه شهرستانهاي سرپل ذهاب و گيلانغرب است كه از اين حوزه انتخابيه يك نفر بعنوان نماينده به خانه ملت راه مي يابد.
در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري در شهرستان هاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب از مجموع جمعيت حدود 220 هزار نفري اين شهرستان ها 125 هزار نفر واجد شرايط راي هستند.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه بيش از 27 هزار نفر جمعيت دارد.
7079/3012/8066