۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱
کد خبر: 81969308
T T
۰ نفر
چند خبر كوتاه از شهرستان هاي مهران، دهلران و ملكشاهي

ايلام - ايرنا - با شروع زمان تبليغات رسمي نامزدهاي تاييد صلاحيت شده انتخابات مجلس شوراي اسلامي، فرآيند برگزاري اين دوره از انتخابات وارد مرحله ديگري شد و چهره شهرها حال و هوايي انتخاباتي به خود گرفته است.

به گزارش ايرنا، با توجه به اينكه امروز تبليغات نامزدهاي مجلس آغاز شده است از همان ساعات ابتدايي صبح طرفداران نامزدها در شهرهاي مختلف استان ايلام نصب تصاوير و بنرهاي تبليغاتي نامزدهاي مورد حمايت خود را شروع كردند.
ستادهاي تبليغاتي نامزدهاي اين دوره در حوزه انتخابيه ايلام، با چراغاني كردن و تزيين خاص نقاط اصلي شهر مرزي مهران از جمله بلوار امام زاده سيد حسن(ع) كار تبليغاتي خود را آغاز كرده اند.
در بيشتر نقاط اين شهرستان مرزي تابلوهاي تبليغاتي براي اينكه شهر تميز نگه داشته شود از سوي شهرداري نصب شده تا تبليغات نامزدها بر روي اين تابلوها نصب شود.

** 31 شعبه آرا مردم مهران را جمع آوري مي كند
فرماندار مهران گفت: 31 شعبه آرا مردم اين شهرستان را در انتخابات هفتم اسفند مجلس شوراي اسلامي جمع آوري مي كند.
مراد ناصري اظهار كرد: از اين تعداد 14 شعبه در حوزه شهري و 17 شعبه نيز در حوزه روستايي داير خواهد شد.
وي افزود: 23 شعبه از اين شعبه ها ثابت و هشت شعبه نيز سيار است.
شهرستان 30 هزار نفري مهران در جنوب غرب استان جزو حوزه انتخابيه اصلي ايلام است كه به همراه شهرستان هاي ايوان، ملكشاهي، سيروان، ايلام و چرداول دو كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد.

** 16 كارگاه صنايع دستي در مهران راه اندازي شد
رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مهران از راه اندازي 16 كارگاه صنايع دستي در اين شهرستان مرزي خبر داد.
ميثم عليزاده افزود: اين كارگاه ها در بخش ها و روستاهاي تابعه شهرستان مهران راه اندازي شده است.
وي اظهار كرد: راه انداري اين كارگاه ها اشتغال زايي 15 نفر از هنرمندان و صنعتگران مهراني را به همراه داشته است.

** آغاز به كار ستادهاي انتخاباتي نامزدهاي مجلس دهم در حوزه انتخابيه دهلران
همزمان با آغاز رسمي تبليغات از بامداد پنجشنبه ستادهاي نامزدهاي مجلس دهم در دهلران گشايش يافت.
دهلران از صبح امروز چهره اي متفاوت تر از گذشته داشت و در خيابان اصلي و ساير نقاط شهر ستادهاي انتخاباتي نامزدهاي مجلس دهم آغاز به كار كردند.
اين ستادها همزمان با نخستين روز تبليغات انتخابات و بر اساس قانون فعاليت تبليغاتي خود را آغاز كرده و تا پايان روز پنجم اسفند آينده مجاز به تبليغات رسمي هستند.

** 196 شعبه آرا مردم دهلران را جمع آوري مي كند
فرمانداره حوزه انتخابيه دهلران از داير شدن 196 شعبه ثابت و سيار براي جمع آوري آرا اين حوزه در انتخابات مجلس دهم خبر داد.
اميد علي سبزي اظهار كرد: از اين تعداد 129 شعبه ثابت شهري و روستايي و 67 شعبه نيز سيار روستايي و شهري است.
فرماندار دهلران افزود: با پايان مهلت اعلام صلاحيت ها در نهايت 10 نفر صلاحيت حضور در انتخابات مجلس دهم اين حوزه انتخابيه را كسب كردند.
حوزه انتخابيه دهلران شامل شهرستان هاي آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران يك كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد كه براي بدست آوردن اين يك كرسي 10 نفر با هم رقابت مي كنند.

** برخورد سريع و قاطع با تخلفات انتخاباتي
فرماندار ملكشاهي گفت: در راستاي صيانت از آراي مردم و برگزاري انتخابات سالم و باشكوه با تخلفات انتخاباتي در اين شهرستان برخورد سريع و قاطع مي‌شود.
سيد حسينعلي موسوي در نشست توجيهي و هماهنگي انتخابات در محل فرمانداري ملكشاهي افزود: راي مردم حق‌الناس است و صيانت از آراي مردم و برگزاري انتخابات سالم و باشكوه تكليف اصلي ستاد انتخابات است.
وي تاكيد كرد:‌ نبايد اجازه دهيم كوچك ‌ترين تخلفي در روند انتخابات رخ دهد كه در اين راستا با متخلفان احتمالي به شدت برخورد قانوني و قضايي مي شود.
7170/7175/7179/9002