۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴
کد خبر: 81971582
T T
۰ نفر
تعيين بيش از 40 نقطه در مريوان براي تبليغات نامزدهاي مجلس

سنندج- ايرنا- شهردار مريوان گفت: براي رعايت حقوق نامزدين انتخابات و جلوگيري از تخريب زيباسازي شهر مريوان بيش از 40 نقطه در داخل اين شهر براي تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري تعيين شده است.

فواد كريمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهرداري مريوان اقدمات لازم در خصوص تعيين نقاط براي تبليغ نامزدها را براي تبليغات گسترده و پر شور مردم و شهروندان در مريوان در نظر گرفته است.
وي با اشاره به ماده 52 قانون مجلس شوراي اسلامي و عنوان اينكه شهرداري ها مي توانند با استفاده از امكانات محلي، مكان هاي مناسبي را براي نصب و يا ارائه آثار تبليغاتي نامزدها تعيين كنند تاكيد كرد: نامزدها بر اساس ماده 57 قانون مجلس شوراي اسلامي بايد از ديوار نويسي و نصب پوستر بر روي در و ديوار پرهيز كنند.
كريمي اضافه كرد: ميدان هاي اصلي شهر از جمله ميدان شهيده فهميده شبرنگ، چهار راه اصلي، چهار راه بايوه و مسيرهاي پر تردد مردم در خيابان ها و بلوارها و حتي محل هايي در مناطق حاشيه اي شهر نيز براي نصب تبليغات نامزدها آماده شده است.
وي با اشاره به اينكه هواداران نامزدها براي نصب پوستر بايد از اين جايگاه ها استفاده كنند، افزود: در برخي از مواقع شاهد چسباندن پوسترها در ساير نقاط و بويژه بر روي پست هاي برق و مخابرات هستيم كه اين امر خلاف مقررات تبليغات انتخاباتي محسوب مي شود.
كريمي در ادامه اضافه كرد: از مبلغان و هواداران نامزدهاي انتخابات مي خواهيم از نصب پوستر بر روي ديوار اماكن عمومي و دولتي پرهيز كنند و فقط در جايگاه هاي تعبيه شده، اقدام به تبليغ كنند.
وي ادامه داد: در برخي از مواقع توسط هواداران نامزدها شاهد توزيع و پخش پوسترهاي رنگارنگ تبليغاتي در سطح پياده رو و خيابان ها هستيم كه اين امر، چهره نازيبايي به شهر مريوان مي دهد.
وي به نامزدها توصيه كرد: براي رعايت حقوق شهروندي و مهيا كردن انتخاباتي سالم و رقابتي، تبليغات خود را در نقاط تعيين شده انجام داده و فعاليت هاي تبليغاتي خود را در چارچوپ قانون انجام دهند.
صلاحيت چهار نفر براي مجلس خبرگان رهبري در استان كردستان و صلاحيت 22 نفر براي مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه شهرستان هاي مريوان و سروآباد تاييد شده است.
كردستان داراي دو كرسي در مجلس خبرگان رهبري و شش كرسي در مجلس شوراي اسلامي است كه سهم شهرستان هاي مريوان و سروآباد يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و هفتمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري، هفتم اسفند همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
مريوان در 130 كيلومتري غرب سنندج واقع شده است.
7451/6108