۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۰۱
کد خبر: 81971866
T T
۰ نفر
روحانيان اقليتهاي ديني با شوق تمام شركت در انتخابات را تبليغ مي كنند

اروميه- ايرنا- اسقف اعظم كليساي شرق آشور ايران گفت: روحانيان اقليتهاي ديني با شوق تمام شركت در انتخابات را تبليغ مي كنند.

مارنرسي بنيامين شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: روحانيان اقليتهاي ديني در موعظه ها و سخنراني هاي خود انتخابات را محور قرار داده اند و با تاكيد بر اهميت انتخابات بر شركت گسترده در انتخابات هفتم اسفند تاكيد مي كنند.
وي ادامه داد: حضور در انتخابات به معناي شركت در تعيين آينده سياسي انقلاب اسلامي است و با توجه به اين كه جمهوري اسلامي جايگاه ويژه اي براي اقليت هاي مذهبي در قانون اساسي قائل شده، بر اساس اين امتياز اقليت هاي ديني مي توانند نماينده منتخب خود را روانه خانه ملت كنند.
بنيامين با اشاره به توطئه هاي استكبار جهاني براي كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات گفت: طبيعت دشمن همواره شيطنت بوده است و ساليان متوالي با انواع ترفندها در صدد ضربه زدن به ايران بوده اند اما هيچ گاه به آرزوهاي خود نرسيده اند.
اسقف اعظم كليساي شرق آشور ايران گفت: امروزه مسيحيان و تمام اقوام در ايران در همه عرصه هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي حضور دارند و بايد گفت كه اين حضور فرصتي ارزشمند است كه بايد قدر آن را بدانيم.
بنيامين با بيان اينكه ايران اسلامي رنگين كماني از قوميت ها است اظهار كرد: در ايران اسلامي تمام اقوام برادرانه در كنار هم زندگي مي كنند و بايد قدردان زحمات خستگي ناپذير دولتمردان بود و براي خلق حماسه اي باشكوه در پاي صندوق هاي راي حاضر شويم.
وي ادامه داد: براي پيشرفت و آباداني ايران اسلامي تمام ملت ايران بايد تلاش كند و با خلق حماسه اي بي مانند در هفتم اسفند وفاداري خود را به وطن و انقلاب نشان دهد.
اسقف اعظم كليساي شرق آشور ايران افزود: برگزاري باشكوه انتخابات يكي از مولفه هاي مهمي است كه مي تواند به جايگاه ايران در منطقه به خصوص خاورميانه اعتباري مضاعف ببخشد.
بنيامين به وجه تمايز انتخابات ايران با انتخابات در ساير كشورهاي جهان اشاره كرده و گفت: اينكه در كشوري مردم آزادانه و با عقايد و مذاهب مختلف در انتخابات شركت و وكلاي خود را انتخاب مي كنند، آراي مردم به سرانجام مي رسد و برگزيدگان ملت به مجلس راه مي يابند، وجه تمايز و نقطه مثبت انتخابات در ايران است.
30 هزار نفر در زمينه برگزاري پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان آذربايجان غربي مشاركت مي كنند.
براي برگزاري اين دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربايجان غربي يك هزار و 990 صندوق راي به صورت ثابت و سيار براي اخذ آراي مردم پيش بيني شده است.
جمعيت استان آذربايجان غربي سه ميليون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرايط راي دادن در اين استان نيز دو ميليون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربايجان غربي از ميان 172 نامزد تاييد صلاحيت شده، 12 نماينده براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و از ميان پنج نامزد حاضر در رقابت، سه نماينده براي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و يك نماينده نيز به عنوان منتخب اقليت هاي ديني براي مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان هاي اروميه، خوي، سلماس، ماكو، نقده، پيرانشهر، مهاباد، بوكان و مياندوآب 9 مركز حوزه اصلي و شهرستان هاي شوط، پلدشت، چالدران، چايپاره، اشنويه، سردشت، شاهين دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعي انتخابات در آذربايجان غربي اعلام شده است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر كشور برگزار مي شود.
8135/ 5019 / 1876
۰ نفر