۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۴۷
کد خبر: 81972082
T T
۰ نفر
دعوت روحانيون اهل سنت بوكان از مردم براي مشاركت در انتخابات

مهاباد- ايرنا- روحانيون اهل سنت شهرستان بوكان مردم را به شركت گسترده و پرشور در انتخابات مجالس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري دعوت كردند.

شماري از روحانيون اهل سنت شهرستان بوكان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به شرايط حساس كنوني منطقه، مشاركت مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري را امر ضروري و اجتناب ناپذير خوانده و مردم را به حضور حداكثري و پرشور در پاي صندوق هاي راي دعوت كردند.
امام جمعه بوكان با بيان اينكه مردم بايد در اين انتخابات حضوري پررنگ داشته باشند، گفت: شركت در انتخابات هفتم اسفند ماه امسال يك وظيفه ديني و سياسي است و همه مردم بايد در اين وظيفه مشاركت داشته و در سرنوشت خود سهيم باشند.
ماموستا عبدالرحمان خليفه زاده ادامه داد: مشاركت مردم در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي نقش مهمي در زندگي مردم و آينده كشور دارد كه حفظ امنيت ملي، بهبود و پيشرفت وضعيت اقتصادي از جمله مهمترين آنها به شمار مي رود.
وي با بيان اينكه همگام با اقشار مختلف مردم ايران در انتخابات هفتم اسفند ماه شركت خواهيم كرد، گفت: مردم شهرستان بوكان نيز همگام با ديگران با حضور يكپارچه خود همچون گذشته وفاداري خود را نسبت به استقلال و سربلندي ايران اعلام داشته و شادي دوستان انقلاب را فراهم كنند.
امام جمعه بوكان اظهار كرد: حضور مردم در پاي صندوق هاي راي موجب شكست و سرافكندگي دشمنان اسلام و خوشحالي رهبر معظم انقلاب و مسلمانان شده و به همين علت امري واجب و شرعي است.
ماموستا ملافتاح مولودي عضو شوراي روحانيت شهرستان بوكان نيز گفت: حضور مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را كور مي كند و شادي دوستان انقلاب و مسلمانان آراديخواه جهان را به دنبال دارد.
وي افزود: مردم ضمن اينكه با حضور خود در پاي صندوق هاي اخذ راي از نظام حمايت مي كنند، بايد فرد اصلح، توانا و متخصصي را نيز انتخاب و روانه مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري كنند.
ماموستا مولودي اضافه كرد: حضور مردم در روز هفتم اسفند ماه امسال در پاي صندوق هاي اخذ راي موجب تداوم و استمرار اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي شده و نشان خواهد داد كه مردم همواره و در هر شرايطي پايبند به ارزش هاي انقلاب هستند.
يكي ديگر از اعضاي شوراي روحانيان شهرستان بوكان به خبرنگار ايرنا گفت: شركت در انتخابات فرض عيني و واجب است و همه بايد در آن مشاركت و حضور گسترده داشته باشند.
ماموستا ملااحمد مكائيلي گفت: مشاركت در انتخابات باعث ايجاد همبستگي و وحدت اسلامي مي شود و تفرقه بين مردم را از بين مي برد زيرا مردم به اين شكل مي توانند در سرنوشت خود سهيم باشند.
وي با بيان اينكه حضور در پاي صندوق هاي اخذ راي يك سرمايه اجتماعي به شمار مي رود، اضافه كرد: حضور گسترده مردم در پاي صندوق راي موجب مي شود تا با انتخاب افراد منتخب از اين سرمايه مهم صيانت شود.
يكي ديگر از روحانيون اين شهرستان نيز گفت: نمايندگاني كه انتخاب مي شوند، بايد به وعده هاي انتخاباتي خود عمل كرده و عمل به خواسته هاي مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند.
ماموستا صلاح احمدي افزود: نامزدها در امر تبليغات خود بايد با صداقت با مردم سخن گفته و نبايد وعده هائي بدهند كه خارج از چهار چوب اختيارات آنها باشد.
وي گفت: آراي افراد در سرنوشت خود آنها تاثيرگذار است و از اين رو بايد با حضور پرشور و گسترده در انتخابات، آينده خود را به خوبي رقم بزنند.
يكي از روحانيون اهل سنت يكي از روستاهاي شهرستان بوكان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: در دين اسلام شايسته سالاري مد نظر بوده نه دوست و رفيق سالاري پس همه ما وظيفه داريم افراد شايسته و توانا را روانه مجلس كنيم تا بتوانيم در سرنوشت خود و ايران اسلامي سهيم باشيم.
ماموستا محمد بايسته گفت: حضور گسترده و باشكوه مردم مهمترين اصل در برگزاري انتخابات هفتم اسفند ماه امسال است و همه موظفند براي حضور حداكثري مردم در انتخاباتي قانونمند و با استفاده از همه ظرفيت ها و با تكيه بر قانون تلاش خود را به كار گيرند.
به گزارش ايرنا، 30 هزار نفر در امر برگزاري پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان آذربايجان غربي مشاركت مي كنند.
براي برگزاري اين دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربايجان غربي يك هزار و 990 صندوق راي به صورت ثابت و سيار براي اخذ آراي مردم پيش بيني شده است.
جمعيت استان بر اساس آخرين آمار سه ميليون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرايط راي دادن در آذربايجان غربي نيز دو ميليون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربايجان غربي از ميان 172 نفر داوطلب، 12 نماينده براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و از ميان پنج نامزد، سه نماينده براي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و يك نماينده نيز به عنوان منتخب اقليت هاي ديني براي مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان هاي اروميه، خوي، سلماس، ماكو، نقده، پيرانشهر، مهاباد، بوكان و مياندوآب 9 مركز حوزه اصلي و شهرستان هاي شوط، پلدشت، چالدران، چايپاره، اشنويه، سردشت، شاهين دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعي انتخابات در آذربايجان غربي اعلام شده است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري همزمان با سراسر كشور در هفتم اسفند ماه برگزار مي شود.
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعيت داراي يك كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.
شهرستان بوكان در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/6185/1905