۱ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۲۸
کد خبر: 81972129
T T
۰ نفر
دعوت روحانیون اهل سنت بوكان از مردم برای مشاركت در انتخابات

مهاباد- ایرنا- روحانیون اهل سنت شهرستان بوكان مردم را به شركت گسترده و پرشور در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دعوت كردند.

شماری از روحانیون اهل سنت شهرستان بوكان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط حساس كنونی منطقه، مشاركت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را امر ضروری و اجتناب ناپذیر خوانده و مردم را به حضور حداكثری و پرشور در پای صندوق های رای دعوت كردند.
امام جمعه بوكان با بیان اینكه مردم باید در این انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند، گفت: شركت در انتخابات هفتم اسفند ماه امسال یك وظیفه دینی و سیاسی است و همه مردم باید در این وظیفه مشاركت داشته و در سرنوشت خود سهیم باشند.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده ادامه داد: مشاركت مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در زندگی مردم و آینده كشور دارد كه حفظ امنیت ملی، بهبود و پیشرفت وضعیت اقتصادی از جمله مهمترین آنها به شمار می رود.
وی با بیان اینكه همگام با اقشار مختلف مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند ماه شركت خواهیم كرد، گفت: مردم شهرستان بوكان نیز همگام با دیگران با حضور یكپارچه خود همچون گذشته وفاداری خود را نسبت به استقلال و سربلندی ایران اعلام داشته و شادی دوستان انقلاب را فراهم كنند.
امام جمعه بوكان اظهار كرد: حضور مردم در پای صندوق های رای موجب شكست و سرافكندگی دشمنان اسلام و خوشحالی رهبر معظم انقلاب و مسلمانان شده و به همین علت امری واجب و شرعی است.
ماموستا ملافتاح مولودی عضو شورای روحانیت شهرستان بوكان نیز گفت: حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را كور می كند و شادی دوستان انقلاب و مسلمانان آرادیخواه جهان را به دنبال دارد.
وی افزود: مردم ضمن اینكه با حضور خود در پای صندوق های اخذ رای از نظام حمایت می كنند، باید فرد اصلح، توانا و متخصصی را نیز انتخاب و روانه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری كنند.
ماموستا مولودی اضافه كرد: حضور مردم در روز هفتم اسفند ماه امسال در پای صندوق های اخذ رای موجب تداوم و استمرار اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و نشان خواهد داد كه مردم همواره و در هر شرایطی پایبند به ارزش های انقلاب هستند.
یكی دیگر از اعضای شورای روحانیان شهرستان بوكان به خبرنگار ایرنا گفت: شركت در انتخابات فرض عینی و واجب است و همه باید در آن مشاركت و حضور گسترده داشته باشند.
ماموستا ملااحمد مكائیلی گفت: مشاركت در انتخابات باعث ایجاد همبستگی و وحدت اسلامی می شود و تفرقه بین مردم را از بین می برد زیرا مردم به این شكل می توانند در سرنوشت خود سهیم باشند.
وی با بیان اینكه حضور در پای صندوق های اخذ رای یك سرمایه اجتماعی به شمار می رود، اضافه كرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق رای موجب می شود تا با انتخاب افراد صالح از این سرمایه مهم صیانت شود.
یكی دیگر از روحانیون این شهرستان نیز گفت: نمایندگانی كه انتخاب می شوند، باید به وعده های انتخاباتی خود عمل كرده و عمل به خواسته های مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند.
ماموستا صلاح احمدی افزود: نامزدها در امر تبلیغات خود باید با صداقت با مردم سخن گفته و نباید وعده هائی بدهند كه خارج از چهار چوب اختیارات آنها باشد.
وی گفت: آرای افراد در سرنوشت خود آنها تاثیرگذار است و از این رو باید با حضور پرشور و گسترده در انتخابات، آینده خود را به خوبی رقم بزنند.
یكی از روحانیون اهل سنت یكی از روستاهای شهرستان بوكان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در دین اسلام شایسته سالاری مد نظر بوده نه دوست و رفیق سالاری پس همه ما وظیفه داریم افراد شایسته و توانا را روانه مجلس كنیم تا بتوانیم در سرنوشت خود و ایران اسلامی سهیم باشیم.
ماموستا محمد بایسته گفت: حضور گسترده و باشكوه مردم مهمترین اصل در برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه است و همه موظف هستند برای حضور حداكثری مردم در انتخاباتی قانونمند و با استفاده از همه ظرفیت ها و با تكیه بر قانون تلاش خود را به كار گیرند.
به گزارش ایرنا، 30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشاركت می كنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یك هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نفر داوطلب، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یك نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماكو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوكان و میاندوآب 9 مركز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر كشور در هفتم اسفند ماه برگزار می شود.
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعیت دارای یك كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
شهرستان بوكان در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/1905/ 1257
۰ نفر