۲ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۳
کد خبر: 81972336
T T
۰ نفر

عكس ها به تو لبخند مي زنند

۲ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۳
کد خبر: 81972336
عكس ها به تو لبخند مي زنند

ايلام - ايرنا - با آغاز تبليغات رسمي نامزدهاي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از پنجشنبه هفته گذشته رنگ و روي شهر ايلام نيز همچون ساير مناطق كشور بيش از پيش انتخاباتي شده است.

به گزارش ايرنا، اسفند ماهي كه بوي عيد مي دهد امسال با طعم تبليغات انتخابات آغاز شد و شهر ايلام در كنار سفره هاي هفت سين و ماهي هاي قرمز به عكس هاي تبليغاتي نامزدها نيز مزين شده است.
شهرهاي مختلف استان ايلام نيز اين روزها فضاي تبليغات انتخابات را بصورت چشمگير با شور و هيجان خاصي به خود گرفته اند و طرفداران نامزدها با شگردها و شيوه هاي مختلف سعي در جلب آراي مردم دارند.
در اين ميان شهر ايلام به عنوان مركز استان اين روزها ديدني تر شده و گوشه گوشه آن با راه اندازي ستادهاي تبليغاتي نامزدها اعم از مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري چهره اي جديد و انتخاباتي به خود گرفته است.
از ميدان انقلاب گرفته تا خيام، بلوار آزادي، بلوار مدرس، خيابان 24 متري وليعصر، ميدان كشوري و ديگر معابر شهر ايلام همگي با فعاليت ستادهاي تبليغاتي جلوه اي خاص و انتخاباتي به خود گرفته و مزين به تصاوير رنگارنگ نامزدها شده اند.
حضور هواداران نامزدها كه بيشتر از قشر جوان و نوجوان هستند در اطراف ستادهاي انتخاباتي تا پاسي از شب و توزيع كارت و بروشورهاي تبليغي نامزدهاي مورد نظر اين افراد، خيابان ها را شلوغ تر از هميشه كرده و موج جديدي از ترافيك در شهر براه انداخته اند.
نصب عكس و پوستر نامزدها توسط هوادارانشان بر روي شيشه و درب خودروها از ديگر شيوه هاي تبليغاتي است كه توسط هواداران برخي نامزدها بكار گرفته مي شود.
پخش نوار صوتي سخنراني نامزدها در ستادهاي تبليغاتي نيز شهر ايلام را شلوغ تر و پر سر و صداتر از هميشه كرده تا نشان دهد نامزدها و هواداران از هر ابزاري براي جلب آرا استفاده مي كنند.
حضور نامزدها با تعدادي هواردار در خيابان ها و بازارهاي شهر و رفتن به مغازه ها و گفت گوي چهره به چهره با مردم و فروشندگان نيز از ديگر شيوه هاي تبليغاتي اين دوره محسوب مي شود.
در مجموع شهر ايلام با عكس هايي كه در آن نامزدها به تو لبخند مي زنند پر شده و هر گوشه شهر را نگاه كني ذهنت به تبليغات و انتخابات ناخواسته هدايت مي شود.
بحث انتخابات روز به روز داغ و داغ تر مي شود و به نقل مجالس و جمع هاي دوستانه و فاميلي تبديل شده و هركس از كارمند گرفته تا خانه دار، دكتر، كسبه و غيره پيش بيني خود را از برد و باخت نامزدها ارايه مي كند.
با نزديك شدن به هفتم اسفندماه شور انتخاباتي لحظه به لحظه بيشتر شده و پيش بيني مي شود فعاليت هواداران نامزدها براي جلب آرا در روزهاي آينده به اوج خود برسد.
استان ايلام با گستره 20 هزار كيلومتر مربعي و 590 هزار نفر جمعيت كه از اين تعداد 435 هزار نفر واجد شركت در انتخابات هستند در دو حوزه انتخابيه اصلي ايلام و دهلران سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد.
حوزه انتخابيه ايلام شامل شهرستان هاي ايلام، چرداول، سيروان، ايوان، مهران و ملكشاهي دو نماينده و حوزه انتخابيه اصلي دهلران متشكل از شهرستان هاي دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد.
انتخابات سراسري مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبري هفتم هفتم اسفندماه برگزار مي شود.
استان ايلام همچنين يك سهميه نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري دارد.
7171/9002