۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81972677
T T
۰ نفر

حاشيه هاي انتخابات با طعم برنج هندي و تبلت چيني

۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81972677
حاشيه هاي انتخابات با طعم برنج هندي و تبلت چيني

مهاباد- ايرنا- تبليغات انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حالي با شور و هيجان زياد در نقاط مختلف كشور ادامه دارد اما در برخي شهرستان هاي جنوب آذربايجان غربي رنگ و بوي ديگري به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، تبليغات در اين شهرستان ها اين روزها آغشته به طعم و بوي برنج هندي و رنگ و لعاب تبلت هاي چيني شده است به طوري كه برخي نامزدها به توزيع كيسه هاي برنج هندي و تبلت هاي چيني در ميان طرفداران خود پرداخته اند.
با شروع زمان تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس دهم، تنور تبليغات و توسل به روش هاي جديد و گاهي عجيب و غريب از سوي نامزدهاي تصدي كرسي مجلس گرم و گرم تر مي شود.
در حالي كه تبليغات علني نامزدها شروع شده و برخي از آنها علاوه بر تشكيل مجالس و ميهماني هاي مختلف در منازل خود و گاهي در تالارهاي پذيرايي به روش هاي جديد و ابتكاري روي آورده اند.
در شهرستان بوكان يكي از نامزدها، با ترتيب دادن قرعه كشي در محل گردهمايي هاي شبانه طرفدارن اش اقدام به برگزاري قرعه كشي در بين حضار مي كند و برندگان خوش شانس هر شب صاحب يك تبلت چيني مي شوند.
يكي ديگر از نامزدها مجلس دهم اين شهرستان نيز از مدتي قبل كيسه هاي برنج هندي را در بين برخي از طرفداران خود توزيع مي كند و اين حاتم بخشي ها مشخص نيست كه تا كي تداوم خواهد داشت و تا چه اندازه ثمربخش خواهد بود.
برخي از نامزدها در مهاباد نيز در اقدامي جالب به منظور افتتاح ستاد مركزي تبليغات خود ميهماني هاي اشرافي در تالارهاي پذيرايي برگزار مي كنند كه حتي براي مراسم عروسي هم كمتر چنين مراسمي برگزار مي شود و به جاي پلو عروسي، پلو سياسي به ميهمانان تعارف مي كنند.
نامزد ديگري در مهاباد تبليغات در فضاي مجازي را غنيمت شمرده و بانوان شهر را با ترفند توزيع بن هاي استفاده از امكانات باشگاه هاي ورزشي به حضور در جلسه هايش ترغيب مي كند.
برخي از نامزدها كه سابقه حضور در مجلس را در ادوار گذشته نيز دارند، در صدد هستند تا دوران نمايندگي خود را عصر طلايي شهر بنامند و در ستاد تبليغاتي، نطق ها و سخنراني هاي خود را بازپخش كرده و همان نطق ها را به صورت لوح فشرده در ميان رهگذاران نيز توزيع مي كنند.
در اين ميان برخي از نامزدها نيز كه كمي واقعگراتر هستند و نمي خواهند با هر ترفند و حاتم بخشي، كرسي مجلس دهم را صاحب شوند، سعي مي كنند با پخش پوستر، تراكت، مدارج علمي و مديريتي قبلي و بيوگرافي شخصي، در بين مردم طرفداراني براي خود پيدا كنند.
شماري از نامزدها نيز با چاپ تقويم هاي سال جديد و توزيع آن در بين مردم در قطعه هاي مختلف قصد دارند به اين شكل مردم را به اين بهانه به خواندن سوابق و رزومه كاري خود ترغيب كنند.
در ايام انتخابات قول ها و وعده هاي فراواني از تامين هزينه ازدواج، تحصيل، استخدام و بخشش پست هاي مديريتي از سوي نامزدهاي انتخاباتي به جوانان داده مي شود كه همه و همه وعده هاي سرخرمن و به دور از واقعيت هاست.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربايجان غربي از ميان 172 نفر داوطلب، 12 نماينده براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و از ميان پنج نامزد، سه نماينده براي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و يك نماينده نيز به عنوان منتخب اقليت هاي ديني براي مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان هاي اروميه، خوي، سلماس، ماكو، نقده، پيرانشهر، مهاباد، بوكان و مياندوآب 9 مركز حوزه اصلي و شهرستان هاي شوط، پلدشت، چالدران، چايپاره، اشنويه، سردشت، شاهين دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعي انتخابات در آذربايجان غربي اعلام شده است.
3020/6185/1905