۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۲۹
کد خبر: 81973352
T T
۰ نفر
رقابت تنگاتنگ 31 نامزد در حوزه انتخابيه مياندوآب، شاهين دژ و تكاب

مهاباد- ايرنا- فرماندار ويژه مياندوآب گفت: در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه مياندوآب، شاهين دژ و تكاب 31 نفر با يكديگر رقابت تنگاتنگي را آغاز كرده اند.

ناصر اميري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين حوزه انتخابيه با دو نماينده در خانه ملت 62 نفر براي راهيابي به مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده بودند كه در بررسي صلاحيت ها توسط هيات هاي نظارت و شوراي نگهبان، صلاحيت 32 نامزد مورد تائيد قرار گرفت.
وي اضافه كرد: يك نفر از نامزدها به حوزه انتخابيه مراغه و عجبشير انتقالي گرفت و به اين ترتيب تعداد نامزدهاي تائيد صلاحيت شده در اين حوزه انتخابيه به 31 نفر رسيد.
فرماندار ويژه مياندوآب از نامزدهاي انتخابات خواست در اين ايام با رعايت كامل اخلاق انتخاباتي برنامه هاي خود را براي مردم تشريح كنند.
وي اضافه كرد: آنها بايد به دور از هر گونه تخريب، تهمت و افترا بستر و فضايي آرام را براي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات پيش رو فراهم كنند.
اميري با تاكيد بر مشاركت حداكثري مردم در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: نامزدها بايد در امر تبليغات تمام تلاش خود را در راستاي ايجاد همبستگي و اقتدار ملي نظام و كشور به كار گيرند.
وي گفت: هيات اجرايي روند تبليغات نامزدها را رصد كرده و با افرادي كه خارج از مقرارت و قوانيني كه براي آنها در نظر گرفته شده، فعاليتي داشته باشند، برخوردهاي قانوني لازم را خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و در 140 كيلومتري مركز استان واقع شده و به همراه شهرستان هاي شاهين دژ و تكاب داراي دو كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.
براي اين انتخابات در حوزه مياندوآب، شاهين دژ و تكاب با 325 هزار نفر جمعيت واجد شرايط در مجموع 296 شعبه اخذ راي پيش بيني شده است.
در انتخابات هفتم اسفند ماه در آذربايجان غربي 12 نماينده براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و سه نماينده براي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و يك نماينده نيز به عنوان منتخب اقليت هاي ديني براي مجلس دهم انتخاب خواهند شد.
شهرستان هاي اروميه،خوي،سلماس، ماكو، نقده، پيرانشهر، مهاباد، بوكان و مياندوآب 9مركز حوزه اصلي و شهرستان هاي شوط ، پلدشت ،چالدران ،چايپاره ،اشنويه ،سردشت ،شاهين دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعي انتخابات در آذربايجان غربي اعلام شده است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند ماه به صورت همزمان و توام در سراسر كشور برگزار مي شود.
7508/3020/6185/1905