۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰
کد خبر: 81974104
T T
۰ نفر
رقابت تبليغاتي نامزدها شور انتخاباتي در بوكان را افزايش داد

مهاباد- ايرنا- شور انتخاباتي در شهرستان بوكان با جدي تر شدن رقابت سياسي نامزدهاي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شهرستان بوكان افزايش چشمگيري پيدا كرده است و هر كدام از نامزدها در صدد كسب نظر مردم با روشهاي مرسوم هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مردم شهرستان بوكان و روستاهاي بخش مركزي و سيمينه به ويژه هواداران نامزدهاي انتخابات از آغازين ساعات روز پنجشنبه با شور و نشاط ويژه اي در خيابان ها و كوچه ها تبليغات براي نامزدهاي مورد نظر خود را آغاز كرده اند.
با گذشت زمان و كاهش زمان تبليغات نامزدها، هيجان در بين هواداران آنها بيشتر شده و جبهه بندي جناح هاي سياسي و مورد حمايت قرار گرفتن نامزدها توسط جناح هاي مختلف سياسي موجود در كشور اين شور و نشاط را افزايش داده است.
در اين روزها به خصوص اواخر روز و شب ها، اجتماع هواداران نامزدها در داخل ستادهاي تبليغاتي و اطراف آن كه با پخش آهنگ هاي محلي به صورت زنده و سخنراني نامزدها و طرفداران آنها فضائي كاملا تبليغاتي به اين شهر بخشيده است.
بعضي از نامزدها نيز با كرايه خودروهايي، روستائيان را به محل ستادهاي خود انتقال مي دهند تا در برنامه سخنراني هاي خود شركت داده و آنها را به برنامه هاي خود آشنا سازند.
با تصويب شوراي تامين شهرستان مبني بر اينكه نامزدها حق ندارند در فضاهاي روباز و در نقاط پرتردد شهر ستاد تشكيل دهند، تبليغات نامزدها و هواداران آنها به خيابان هاي حاشيه شهر كه زماني سوت و كور بود، كشيده شده است.
در اين ميان يكي از نامزدها، با ترتيب دادن قرعه كشي در محل گردهمايي هاي شبانه طرفدارنش، اقدام به برگزاري قرعه كشي در بين افراد مي كند كه برندگان خوش شانس هر شب صاحب يك تبلت و يا چند كيسه برنج مي شوند.
براي تسهيل در امر تبليغات نامزدها و با هدف حفظ زيبايي شهر و جلوگيري از ايجاد آلودگي هاي بصري و تخريب ديوارهاي شهر، 18 جايگاه ويژه پيش بيني شده است و نامزدهاي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري از آن استفاده مي كنند.
بر اساس قانون انتخابات، نصب تبليغات خارج از اماكن پيش بيني شده، تخلف بوده و از اين رو داوطلبان و اعضاي ستاد آنها فقط مي توانند در محل ستادهاي خود و يا اماكني كه از سوي شهرداري پيش بيني شده است، به انجام تبليغات محيطي بپردازند.
در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهرستان بوكان هشت نامزد با يكديگر براي كسب يك كرسي به رقابت مي پردازند.
در اين دوره 185 شعبه اخذ راي براي جمع آوري آراي مردم اين شهرستان پيش بيني شده است.
شهرستان بوكان 225 هزار نفر جمعيت دارد كه از اين تعداد 171 هزار نفر واجد شرايط راي دادن هستند.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربايجان غربي از ميان 172 نفر داوطلب، 12 نماينده براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و از ميان پنج نامزد، سه نماينده براي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و يك نماينده نيز به عنوان منتخب اقليت هاي ديني براي مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان هاي اروميه، خوي، سلماس، ماكو، نقده، پيرانشهر، مهاباد، بوكان و مياندوآب 9 مركز حوزه اصلي و شهرستان هاي شوط، پلدشت، چالدران، چايپاره، اشنويه، سردشت، شاهين دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعي انتخابات در آذربايجان غربي اعلام شده است.
شهرستان بوكان در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/6185/1905