۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۰۳
کد خبر: 81974234
T T
۰ نفر
216 شعبه آرای مردم گرگان را در انتخابات 7 اسفند جمع آوری می كنند

گرگان - ایرنا- فرماندار گرگان گفت: 216 شعبه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آرای مردم مركز استان گلستان را جمع آوری می كنند كه شامل 102 شعبه شهری و 114شعبه روستایی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا یحیی خاكی در جلسه هیات اجرایی انتخابات شهرستان با بیان اینكه در این دوره از انتخابات در مركز استان 396هزار نفر واجد شرایط رای هستند، اظهارداشت: تمام تلاش دست اندركاران برگزاری انتخاباتی مردمی و قانونی است.
وی همچنین افزود كه در این دوره تعداد شعب سیار از 15 به 9 شعبه كاهش یافته و نواقص احتمالی نیز به طور كامل رفع شده است.
فرماندار شهرستان گرگان اضافه كرد: به منظور فراهم نمودن امكانات و تجهیزات شعبه های اخذ رأی نیز سعی شد در حد امكان شعب از مسجد به مدرسه انتقال یابد تا هیچ خللی در روند برگزاری انتخابات بوجود نیاید.
وی گفت: در ادامه فرایند برگزاری انتخابات نشست های مستمر نیز با حوزه های فرعی آق قلا و وشمگیر برگزار و آموزش های لازم برای اعضای شعب و كاربران ارائه شده است.
خاكی در این جلسه كه با حضور استاندار گلستان برگزار شد، همچنین یادآور شد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد 37نفر در عرصه تبلیغات و رقابت های انتخاباتی حضور دارند.
وی افزود: برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان گلستان 16 نفر ثبت نام كردند كه 6نفر انصراف داده، صلاحیت هفت نفر احراز نشد و سه نفر در رقابت های انتخاباتی حضور دارند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار می شود.
مردم حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا دارای دو نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.
استان گلستان دارای شش حوزه انتخابیه اصلی و هفت كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، همچنین مردم این استان دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارند.

*** یكی از مبانی انتخابات امنیت آن است
علی اكبر قجری معاون فرماندار شهرستان آق قلا گفت: یكی از مبانی اصلی انتخابات، امنیت آن است.
وی در جلسه توجیهی مسئولان ستادهای انتخاباتی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان، از امنیت و ایجاد شور و نشاط سیاسی و اجتماعی به عنوان مبانی اصلی انتخابات یاد كرد.
جانشین رئیس ستاد انتخابات آق قلا همچنین گفت كه كلیه تمهیدات و اقدام های لازم جهت برگزاری هر چه باشكوه تر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ۷ اسفند ماه پیش بینی شده است.
به گفته وی با توجه به تعامل و هماهنگی خوبی كه بین هیاتهای اجرایی و نظارت شهرستان وجود دارد كلیه اقدامات لازم در حوزه امنیتی ، پشتیبانی ، اجرایی ، نیروی انسانی جهت برگزاری انتخابات سالم با حضور حداكثری مردم فراهم می باشد.
وی گفت: در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی110 شعبه اخذ رأی در شهرستان پیش بینی شده است و حدود دو هزار نفر به عنوان مجریان انتخابات جهت حفظ و صیانت از آرای مردم فعالیت دارند.
آق قلا در شمال استان گلستان و در 15كیلومتری گرگان واقع است.
1648