۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۰۹
کد خبر: 81974873
T T
۰ نفر
كارت های ملی و شناسنامه های قدیمی همچنان دارای اعتبار هستند

ایلام - ایرنا - مدیر كل ثبت احوال استان ایلام گفت: كارت های ملی و شناسنامه های قدیمی همچنان دارای اعتبار هستند و كسانی كه دارای این نوع كارت و شناسنامه هستند محدودیتی برای شركت در انتخابات و رای دادن ندارند.

منوچهر تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: اگر چه بتدریج كارت های ملی قدیمی جای خود را به كارت ملی هوشمند می دهد اما در حال حاضر كارت های ملی و شناسنامه های قدیمی همچنان دارای اعتبار بوده و به خصوص برای برای شركت در انتخابات و رای دادن مساله ای ندارند.
وی با یادآوری اینكه رای دهندگان روز انتخابات باید شناسنامه و كارت ملی خود را به همراه داشته باشند افزود: افرادی كه فاقد هر گونه كارت ملی (هوشمند یا نمونه قدیمی) هستند می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال علاوه بر ارائه درخواست برای دریافت كارت ملی هوشمند، شماره ملی خود را اخذ كنند تا در هفتم اسفند ماه برای رای دادن مشكلی نداشته باشند.
مدیر كل ثبت احوال استان ایلام یادآور شد: به منظور اینكه كسی بخاطر نداشتن شناسنامه و یا كارت ملی از حق رای دادن محروم نشود واحدهای مختلف این اداره كل در روزهای پایانی منتهی به هفتم اسفند آماده ارائه خدمات شبانه روزی در خصوص صدور كارت ملی و شناسنامه هستند.
تیموری تاكید كرد: كسانی كه فاقد هر گونه كارت ملی (هوشمند یا نمونه قدیمی) هستند، لازم است با مراجعه به ادارات ثبت احوال شهرستان علاوه بر ارائه درخواست برای دریافت كارت ملی هوشمند، شماره ملی خود را اخذ كنند تا در هفتم اسفند ماه برای رای دادن مشكلی نداشته باشند.
وی گفت: در 10 شهرستان تابعه این استان همه اداره های ثبت احوال اقدام به صدور كارت ملی هوشمند برای متقاضیان می كنند ضمن اینكه علاوه بر اداره ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و پست نیز در این خصوص فعال هستند.
از آغاز طرح هوشمندسازی كارت ملی تاكنون بیش از 39 هزار نفر در استان تقاضای كارت ملی هوشمند داده اند كه برای 34 هزار نفر این كارت صادر شده است.
434 هزار و 637 نفر از جمعیت 590 هزار نفری ایلام واجد شرط سنی دادن هستند كه از این تعداد 301 هزار و 199 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملكشاهی و 133 هزار و 438 نفر نیز ساكن حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره است.
/6034/3032