۳ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۰۶
کد خبر: 81974984
T T
۰ نفر
60 هزار نفر در شهرستان تكاب واجد شرايط شركت در انتخابات هستند

مهاباد- ايرنا- فرماندار شهرستان تكاب گفت: 60 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان واجد شرايط راي دادن در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري هستند.

ايرج ثقفي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان از افراد واجد شرايط شركت در انتخابات، 77 درصد از جمعيت اين شهرستان را تشكيل مي دهند.
وي اضافه كرد: از اين تعداد افراد واجد شرايط راي دادن در تكاب، پنج هزار و 900 نفر راي اولي هستند كه براي نخستين بار به پاي صندوق هاي راي مي روند.
شهرستان تكاب 78 هزار نفر جمعيت دارد.
ثقفي اظهار كرد: براي اين دوره از انتخابات، 68 شعبه ثابت و سيار نيز براي اين شهرستان پيش بيني شده است كه كار اخذ آرا از شهروندان را در روز انتخابات بر عهده دارند.
وي گفت: از اين تعداد شعب اخذ راي 27 شعبه در مناطق شهري، 23 شعبه در بخش تخت سليمان و 18 شعبه نيز در بخش مركزي تكاب پيش بيني شده است.
ثقفي افزود: در طول برگزاري انتخابات هفتم اسفندماه بيش از 900 نفر در قالب اعضاي هيات هاي اجرايي، بازرسي، نظارت، اعضاي شعب اخذ راي و نمايندگان فرماندار نيز در شعب اخذ راي در روز انتخابات فعاليت خواهند داشت.
وي ادامه داد: با مهيا ساختن تمام تمهيدات لازم، اين شهرستان خود را آماده برگزاري انتخاباتي سالم و باشكوه كرده است.
ثقفي افزود: از تمام امكانات و ظرفيت هاي دستگاه هاي اجرايي تكاب براي برگزاري انتخاباتي سالم و بي نقص بهره گيري شده و پيش بيني هاي لازم براي تامين سلامت و امنيت انتخابات در شعب اخذ راي در روستاهاي سخت گذر اين شهرستان در صورت بارش برف و كولاك در روز انتخابات نيز انجام شده است.
فرماندار تكاب با تاكيد بر اهميت اين دوره از انتخابات در فضاي پسابرجام گفت: تشكيل مجلس كارآمد موجب تقويت بسترهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشور و اقتدار نظام در عرصه هاي بين المللي خواهد شد.
ثقفي اضافه كرد: مشاركت گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفندماه امسال حماسه ديگري در تاريخ ملت ايران برجاي خواهد گذاشت.
وي افزود: انتخابات امسال عرصه نمايش اقتدار ملت ايران در منطقه و جهان خواهد بود.
شهرستان تكاب از شهرهاي جنوبي استان آذربايجان غربي است و جزو يكي از شعب فرعي استان به شمار مي رود كه در فاصله 309 كيلومتري از مركز استان واقع شده است.
حوزه مياندوآب، شاهين دژ و تكاب در مجلس شوراي اسلامي داراي دو كرسي نمايندگي است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربايجان غربي 12 نماينده از ميان 172 نفر داوطلب تاييد صلاحيت شده براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و سه نماينده از ميان پنج نامزد تاييد صلاحيت شده براي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و يك نماينده نيز به عنوان منتخب اقليت هاي ديني براي مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان هاي اروميه، خوي، سلماس، ماكو، نقده، پيرانشهر، مهاباد، بوكان و مياندوآب 9 مركز حوزه اصلي و شهرستان هاي شوط، پلدشت، چالدران، چايپاره، اشنويه، سردشت، شاهين دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعي انتخابات در آذربايجان غربي اعلام شده است.
7514/6185/1905