۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴
کد خبر: 81975798
T T
۰ نفر
تبليغات انتخابات در ورامين به فضاي مجازي كشيده شد

تهران- ايرنا- با نزديك شدن به روزهاي پاياني تبليغات رسمي داوطلبان مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري ، فضاي تبليغات انتخابات در ورامين به فضاي مجازي كشيده شده و طرفداران با عضويت در شبكه هاي مختلف مجازي اقدام به تبليغ له يا عليه نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي كنند.

به گزارش ايرنا ، در جريان انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، 31 نفر در حوزه انتخابيه ورامين، قرچك و پيشوا براي كسب يك كرسي انتخابات مجلس شوراي اسلامي با يكديگر رقابت مي كنند كه از اين تعداد تنها 20 نفر اقدام به برپا كردن ستادهاي انتخاباتي و تبليغات در سطح شهر كرده اند.
هرچند كه استقرار ستادهاي تبليغاتي در سطح شهر و نصب بنرهاي هاي متعدد و پوسترهاي رنگارنگ فضاي شهر را به سمت انتخابات پرشور تغيير داده ولي عملا كار تبليغات ستاد نامزدهاي انتخابات از ساعات پاياني روز آغاز مي شود و طرفداران نامزدها با حضور در خيابان ها و معابر نسبت به توزيع برشور ، تراكت و زندگينامه داوطلبان اقدام مي كنند.
بسياري از ستادهاي تبليغاتي با راه انداختن صفحات مختلف در شبكه هاي مجازي ، تبليغات را به اين سمت كشانده و تلاش دارند با عضو كردن مردم در اين شبكه ها ، آنان را در جريان لحظه به لحظه وضعيت نامزدها قرار دهند.
ارسال فايل هاي سخنراني ، تصاوير مربوط به سخنراني نامزدها ، حضور مردم در ستادهاي تبليغات ، پيام هاي تبليغاتي و شعارهاي نامزدهاي انتخابات از جمله مواردي است كه در اين شبكه هاي مجازي به مردم ارائه مي شود.
در برخي از گروه هاي تلگرامي نيز طرفداران با يكديگر به بحث و جدل مي پردازند و تلاش دارند تا نامزد مورد نظر خود را اصلح ترين فرد معرفي كنند.
هم اكنون بيش از 30 گروه و كانال تلگرامي در حمايت نامزدهاي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه ورامين ، قرچك و پيشوا تشكيل شده و هر روز هزاران پست براي مردم ارسال مي كنند.
مسئول كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات ورامين از رصد كامل تبليغات در فضاي مجازي خبر داد .
حامد رستمي گفت: تمامي وب سايت ها ، گروه ها و كانال هاي فعال در فضاي مجازي در حوزه مركزي شهرستان هاي ورامين ، قرچك و پيشوا به صورت 24 ساعته در حال رصد و انعكاس گزارش به دستگاه هاي ذيربط مي باشد.
وي افزود : اعلام حمايت نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري در تبليغات نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي و بالعكس در صورت اعلام رسمي به ستاد انتخابات منع قانوني ندارد.
رستمي تصريح كرد: استفاده مشترك عكس نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي فقط در ابعاد 15 در20 و 10 در 15 سانتي متر در قوانين مجاز و غير مجاز تبليغات انتخابات اعلام شده منع قانوني ندارد.
وي تأكيد كرد: انتشار خبر هرگونه جانبداري مسئولان برگزار كننده انتخابات در شهرستان ورامين كذب بوده و موارد مندرج توسط افراد ناشناس درفضاي مجازي از طريق مراجع قضايي در حال پيگيري است و مسئولان ستاد انتخابات شهرستان ورامين كاملا بي طرف و صرفا مطابق قانون عمل مي كنند.
مسئول روابط عمومي فرمانداري شهرستان ورامين گفت: از زمان آغاز رسمي تبليغات انتخابات تاكنون 25 مورد بنر غير مجاز و 430 مورد پوستر غيرقانوني توسط كميته امحا ستاد انتخابات ورامين جمع آوري شده است و 98 مورد تذكر شفاهي و 2 مورد تذكر كتبي به مسئولان ستادهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان روز هفتم اسفند برگزار مي شود.
31 نامزد انتخابات حوزه هاي ورامين ، قرچك و پيشوا براي تصدي يك كرسي مجلس شوراي اسلامي با يكديگر به رقابت مي پردازند.
تهرام/7254//1348
۰ نفر