۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81975910
T T
۰ نفر
امام جمعه خوي: حضور مردم در پاي صندوق هاي راي وظيفه ملي و انقلابي است

اروميه- ايرنا- امام جمعه شهرستان خوي گفت: حضور مردم در پاي صندوق هاي راي وظيفه ملي، اسلامي و انقلابي آحاد جامعه است و ثمرات زيادي براي كشور خواهد داشت.

حجت الاسلام سيدرضي موسوي شكوري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: امروز شركت در انتخابات و رأي دادن در روز هفتم اسفند هم وظيفه و تكليف ديني است و هم وظيفه انقلابي است چون ملت متعهد ايران به نام دين و احياي فرهنگ ديني عليه استعمار و استبداد مبارزه كرده و انقلاب عظيم و تاريخي را در اوج ناباوري جهانيان خلق كردند.
وي افزود: در طول 37 سال پس از پيروزي انقلاب، در راه صيانت و حراست از آرمان ها و اهداف انقلاب خود با توطئه هاي سياسي، نظامي، اقتصادي و فرهنگي استعمارگران مواجه شده و شهداي زيادي را تقديم كرده ايم، لذا براي پاسداري از خون شهدا و دستاوردهاي انقلاب به وظيفه انقلابي خود در انتخابات عمل خواهيم كرد.
امام جمعه شهرستان خوي در ادامه گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي مطلوب ترين و موفق ترين و بدون دغدغه ترين انتخابات در ايران برگزار شده است و ريشه هاي آن در آموزه هاي دين مقدس اسلام است.
وي ادامه داد: كارگزاران برگزاري انتخابات اعم از مجريان و ناظران تربيت يافته مكتب الهي هستند كه به طور يقين تمام توان خود را براي برگزاري هر چه بهتر و باشكوه تر انتخابات و صيانت از آراي مردم انجام خواهند داد.
وي اظهار كرد: مردم ولايتمدار شهرستان خوي در طول تاريخ نشان داده اند كه در مسير ولايت آماده انجام وظيفه هستند.
وي اظهار كرد: در دوران دفاع مقدس و جريان انقلاب مردم خوي بيش از يكهزار شهيد تقديم انقلاب و نظام كرده و در تمامي صحنه هاي انقلاب حضور پرشور داشته اند و به يقين در انتخابات روز هفتم اسفند نيز حماسه خواهند آفريد.
به گزارش ايرنا، حوزه انتخابيه خوي و چايپاره با 425 هزار نفر جمعيت يك كرسي نمايندگي در خانه ملت دارد.
براي اخذ آراي مردم حوزه انتخابيه شهرستان خوي و چايپاره در روز هفتم اسفندماه 232 شعبه اخذ راي پيش بيني شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربايجان غربي از ميان 172 نفر داوطلب، 12 نماينده براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و از ميان پنج نامزد، سه نماينده براي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و يك نماينده نيز به عنوان منتخب اقليت هاي ديني براي مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان هاي اروميه، خوي، سلماس، ماكو، نقده، پيرانشهر، مهاباد، بوكان و مياندوآب 9 مركز حوزه اصلي و شهرستان هاي شوط، پلدشت، چالدران، چايپاره، اشنويه، سردشت، شاهين دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعي انتخابات در آذربايجان غربي اعلام شده است.
7128/1905