۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۲۳
کد خبر: 81976177
T T
۰ نفر
رئيس ستاد انتخابات استان تهران: نامزدهاي انتخابات از تخريب دستاوردهاي نظام پرهيز كنند

تهران - ايرنا - رئيس ستاد انتخابات استان تهران با تاكيد بر اينكه نامزدهاي انتخابات بايد از تخريب دستاوردهاي نظام و القاء يأس در جامعه بپرهيزند گفت: داوطلبان توجه داشته باشند كه رعايت اخلاق انساني و رفتار معقول از هر تبليغاتي براي جلب آرا مؤثرتر است.

سيد شهاب الدين چاوشي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نامزدها و هواداران آن ها بايد نسبت به حقوق ديگران احترام بگذارند و نقاط ضعف موجود را با ارائه راهكارهاي مناسب پيشنهادي، منصفانه نقد كنند.
وي با بيان اينكه همه بايد براي تثبيت رفتارهاي عقلاني تلاش كنند و به قواعد رقابت انتخابات تن در دهند تصريح كرد: مبادا رقابت هاي انتخاباتي با هدف خدمت به جامعه منجر به بروز كينه ها و كدورت ها شود.
معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران خاطرنشان كرد: بايد آستانه تحمل خود را بالا ببريم و اجازه ندهيم كساني از فرصت هاي رقابت انتخاباتي، بهره برداري هاي ناشايستي داشته باشند.
چاوشي انتظار از همه نامزدهاي انتخابات را تلاش براي معرفي خود و پرهيز از تخريب چهره ساير نامزدها عنوان كرد و افزود: نامزدها و گروه هايي كه اخلاق را زير پا بگذارند مورد توجه مردم قرار نخواهند گرفت.
رئيس ستاد انتخابات استان تهران يادآور شد: همه بايد در اجراي مقررات و قوانين انتخابات همكاري كنيم و از تخطئه يكديگر و تحريك هواداران بپرهيزيم.
وي نفس برگزاري انتخاباتي سالم و پرشكوه را يك نعمت ملي دانست و گفت: نبايد با رفتارهاي ناهنجار و قانون شكني اين نعمت را تبديل به نقمت كنيم.
معاون استاندار تهران تاكيد كرد: حق الناس را در همه ابعادش باور داشته باشيم و از اعمال روش هاي غيراخلاقي و مذموم براي رسيدن به قدرت پرهيز كنيم.
چاوشي يادآور شد: هركسي بدون داشتن شايستگي لازم به دنبال ورود به مناصب باشد، بي ترديد غاصب و اقداماتش فاقد وجاهت شرعي و قانوني است.
رئيس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اينكه گروه هايي كه در انتخابات با شانس و اقبال مردم مواجه نمي شوند نبايد آن را موجب سرشكستگي خود تلقي كنند خاطرنشان كرد: اين امر فرصتي براي بازسازي نگاه و انديشه اين گروه ها خواهد بود.
وي تاكيد كرد: كنار رفتن عده اي از قدرت سياسي و آمدن گروهي ديگر از دوستداران كشور، آسيبي به بنيان هاي نظام نخواهد زد و براي خدمت به كشور و ميهن فرصت هاي جدي وجود دارد كه همه آنها موكول به مجلس نيست.

* حداكثر تعامل ستاد انتخابات استان تهران با هيات هاي نظارت و بازرسي انتخابات
رئيس ستاد انتخابات استان تهران از تعامل حداكثري و مستمر اين ستاد با هيات هاي نظارت و بازرسي انتخابات خبر داد و گفت: اين ستاد تلاش دارد هرگونه مشكل احتمالي در روند اجراي انتخابات را در كمترين زمان ممكن برطرف كند.
وي با بيان اينكه همه چيز براي خلق حماسه سياسي جديد از سوي مردم استان تهران مهيا است خاطرنشان كرد: بيش از شش هزار شعبه اخذ رأي از صبح جمعه هفتم اسفند تا ساعت 18 همان روز وظيفه اخذ آراي هم استاني ها را برعهده دارند.
چاوشي انتظار از مردم صبور و با فرهنگ استان تهران را همكاري لازم با مجريان انتخابات عنوان كرد و گفت: توصيه ما اين است كه مردم در ساعات اوليه روز انتخابات نسبت به استفاده از حق مسلم خود براي راي دادن اقدام كنند تا در ساعات پاياني با خستگي نيروهاي اجرايي شعب اخذ رأي مواجه نباشيم.
وي از واجدان شرايط استان تهران خواست تا در اين روز شناسنامه و كارت ملي خود را همراه با اسامي افراد مورد نظر براي رأي دادن همراه داشته باشند تا در شعب اخذ راي با تراكم جمعيت و اتلاف وقت مواجه نشوند.
معاون استاندار تهران با تاكيد بر اينكه فرصت تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه(24 ساعت قبل از انتخابات) ممنوع است از همه نامزدها و هواداران آن ها خواست تا نظم و امنيت جامعه را مورد توجه قرار دهند و از ساعت پاياني مهلت قانوني تبليغات به حفظ آرامش فضاي عمومي براي برگزاري انتخابات كمك كنند.
رئيس ستاد انتخابات استان تهران يادآور شد: تبليغات غيرقانوني داوطلبان در بررسي شكايات به عنوان تخلف در نظر گرفته شده و حتي مي تواند به عنوان اقدام مجرمانه مورد توجه قرار گيرد.
چاوشي در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به تعداد قابل توجه نامزدها در حوزه هاي انتخابيه اي همچون تهران، مردم بايد از قبل نسبت به افراد موردنظر خود شناخت پيدا كرده و اسامي آن ها را به همراه داشته باشند تا در شعب اخذ رأي براي شناسايي نامزدهاي مورد نظر خود از بين بيش از 1100 نفر با تراكم و شلوغي مواجه نشوند.
استان تهران در مجموع 35 كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد كه 30 كرسي مربوط به حوزه انتخابيه تهران و هر كدام از پنج كرسي ديگر به ساير حوزه هاي انتخابيه اصلي استان تعلق دارند.
اين استان داراي شش حوزه اصلي و 20 حوزه فرعي شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شوراي اسلامي است.
استان تهران 16 نماينده در مجلس خبرگان رهبري دارد.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان با انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.
تهرام**2079**1348
۰ نفر